کلاس آنلاین نویسندگی خلاق

کلاس آنلاین نویسندگی خلاق|غیرحضوری|اصول داستان‌نویسی، نگارش غیرداستانی و تولید محتوا|بازخورد به نوشته‌ها و پیگیری نوشتن کتاب

ممکن است نداشتن پاسخ روشن برای سؤالات بالا و ده‌ها سؤال مشابه دیگر مسیر نویسندگی را برای شما مه‌آلود کرده باشد.

مدرسه نویسندگی در سال‌های اخیر تلاش داشته تا پاسخ مناسبی را برای دغدغه‌های شما فراهم کند.

دوره‌ی آنلاین نویسندگی خلاق از موفق‌ترین پروژه‌های آموزشی مدرسه نویسندگی در سال‌های اخیر است. با بهره گرفتن از آموزش‌‌های این دوره می‌توانید نقشه‌ی راه نویسندگی خودتان را طراحی کنید.

شرایط شرکت در دوره‌ی نویسندگی خلاق

در گام اول نام و نام خانوادگی خودتان را از طریق پیامک (sms) برای شماره‌ی زیر ارسال کنید:

09106561376

اگر خارج از ایران هستید یا در ارسال پیامک مشکل دارید می‌توانید از طریق نشانی تلگرامی زیر نام و نام خانوادگی و شماره‌ی تماستان را برای ما بفرستید:

nevisandeganim➤

سپس برای شما زمان معینی جهت مصاحبه‌ی تلفنی پیامک خواهد شد. 

۱ الی ۳ روز

شیوه‌ی برگزاری دوره‌ی آنلاین آموزش نویسندگی خلاق
آشنایی با بخشی از دوره‌ی نویسندگی خلاق
کلاس آنلاین نویسندگی خلاق
بازخوردهای تازه‌ی اعضای دوره‌

«این صفحه را ساخته‌ام تا دوستانم در کلاس نویسندگی خلاق دربارۀ حس و حالشان از حضور در این دوره برایم بنویسند و بگویند پیش از این دوره به نوشتن چگونه نگاه می‌کردند و با ورود به این دوره به چه دیدگاهی رسیدند.»

برنامه‌ی آموزشی کلاس آنلاین نویسندگی
Creative writing
دانلود دفترچه‌راهنمای دوره‌ی نویسندگی خلاق
برخی از سرفصل‌های دوره‌ی نویسندگی خلاق

شاهین کلانتری

نویسنده، سخنران و مدیر مدرسه نویسندگی

شاهین کلانتری فعالیت در عرصه‌ی هنر و رسانه را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد. او با انتشار هزاران مقاله و یادداشت درباره‌ی نوشتن، نویسندگی و تولید محتوا در سال‌های اخیر یکی از فعال‌ترین نویسندگان ایران بوده است.

شاهین کلانتری در سال ۱۳۹۷ کتاب «چرا باید زیادتر حرف بزنیم؟» منتشر کرد. همچنین در سال ۱۴۰۰ کتاب دومش با عنوان «شاهراه تأثیرگذاری» را به چاپ رساند. چاپ اول این کتاب کمتر از یک ماه به پایان رسید.

لینک دریافت رایگان کتاب شاهراه تأثیرگذاری: دانلود

اولویت شاهین کلانتری در مسیر آموزش، ارتقای مداوم دوره‌ی آنلاین نویسندگی خلاق است.

اطلاعات دوره

۸ جلسه‌ی ۱ ساعته+ جلسات بازخورد

روزهای یکشنبه یا دوشنبه از ساعت ۱۹ الی ۲۰

به‌طور موقت با تخفیف ویژه ۱،۹۰۰،۰۰۰ تومان

۳،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان

درخواست شرکت در دوره‌ی نویسندگی خلاق

در گام اول نام و نام خانوادگی خودتان را از طریق پیامک (sms) برای شماره‌ی زیر ارسال کنید:

09106561376

اگر خارج از ایران هستید یا در ارسال پیامک مشکل دارید می‌توانید از طریق نشانی تلگرامی زیر نام و نام خانوادگی و شماره‌ی تماستان را برای ما بفرستید:

nevisandeganim➤

سپس برای شما زمان معینی جهت مصاحبه‌ی تلفنی پیامک خواهد شد. 

۱ الی ۳ روز

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

363 پاسخ

  1. دیروز آخرین جلسه‌ی کلاس بود. از بودن در کنار شما و دوستان بسیار لذت بردم و یاد گرفتم. تجربه ی فوق‌العاده‌ای بود. هیچوقت فکر نمی‌کردم با استاد نازنینی مثل شما آشنا بشم. امیدوارم هرکی توی هر مسیری برای آموزش، یه شاهین کلانتری سر راهش قرار بگیره. یک دنیا سپاس💐🌷

  2. استاد عزیزم!
    نمی‌دانم در ستایش استاد بی‌نظیری چون شما چه واژه ای را باید به کار برد که پاس زحمات شما باشد. دوره انلاین نویسندگی خلاق برای من درس نویسندگی نبود، درس زندگی بود. من در این دوره رشد کردم و بالنده شدم. هر چند که راه زیادی مانده است اما مسیر پیش رویم با رهنمود های شما هموار شد. من که همیشه به دنبال فرصتی برای نوشتن بودم و هیچگاه این فرصت را نمی یافتم با چالش پنج دقیقه ان را در جای جای زندگی ام یافتم. با مطالعه کتاب هایی که در این دوره با آن ها آشنا شدم بیش از پیش عاشق ادبیات شدم و مهمتر از همه شهامت یافتم کارهایی را که همیشه به واسطه کمبود اعتماد به نفس از ان ها فراری بودم را انجام دهم.این دوره واقعا برای من عالی و کارگشا بود و امیدوارم در مسیر اموزش همواره ثابت قدم باشید که دنیا برای بهتر شدن به معلمانی چون شما بیش از هرچیزی نیازمند است.
    تن بودم

  3. هیچ گاه آن شبی را که دلم می خواست بنویسم از یاد نمیبرم.گمراه بودم.کتاب های خوب را نمیشناختم.در کتاب خوانی ضعیف بودم.نمی دانستم برای آن که بخواهم متنی را گسترش بدهم چه ابزاری مورد نیاز است.سر در گم بودم تا این که به یار شفیق و دوست داشتنی خودم گوگل جان گفتم معتبرترین مدرسه نویسندگی را به من معرفی کن.او با چوب جادویی خودش شروع به اجی مجی کردن کرد و من در تیتر اول این جادوگری گوگل با تیتر مدرسه نویسندگی خلاق رو به رو شدم.موس عزیز را به سمت لینک مدرسه نویسندگی خلاق بردم و ناگهان دری به دنیایی جدید برای من گشوده شد.نوری عجیب در صفحه نمایش نمایان گشت و من با اسم استاد شاهین کلانتری عزیز اولین بار در آن جا آشنا شدم.این شد سرآغاز دوستی من با مدرسه نویسندگی و هیچ وقت آن روز مصاحبه با استاد کلانتری را فراموش نمی کنم که چه طور با آن صبوری خاص خودش به گفته های من گوش داد و من سعی کردم هر چه در درونم می گذرد برای نوشتن را برایش بازگو کنم.روزها و ماه ها بسیار سریع می گذرند ولی من اکنون با 6 ماه گذشته ام زمین تا آسمان فرق کرده ام و از این که در این دوره ها و کلاس ها شرکت کرده ام بسیار خوشحال و راضی هستم.درونم چیزی شکل گرفته است که قابل توصیف برای هیچ کس نیست و تا زمانی که هر کس به نوشتن علاقمند است به سمتش نرود قابل لمس نمی باشد.پس اگر میخواهی بنویسی به بهترین جا آمده ای.

  4. سلام استاد
    از زحمات شما در این چند ماه ممنونم کلاس دیروز،جلسه آخر رو نتونستم شرکت کنم ولی ویس رو حتما گوش می دم.مطالب خیلی زیادی ازتون یادگرفتم مهمترین اونها خلاقیت و آزاد فکر کردن بود این که توی چهار چوب قرار ندیم خودمون رو و کار جدیدی که من کردم طراحی های خلاقانه کنار متن هام هست که اون رو هم از شما یاد گرفتم.
    به امید دیدار
    ارادتمند شما
    بهاره نوری

  5. استاد کلانتری عزیز! وقتی بعداز سی سال وقفه در نوشتن، به پیشنهاد فرزندانم تصمیم گرفتم در دوره‌ی نویسندگی خلاق شما شرکت کنم، استرس عجیبی داشتم و حتی خجالت می‌کشیدم که خودم رو قاطی جوان‌ترها کنم و تازه بخواهم استارت نویسندگی بزنم. فکر می‌کردم برای این‌کار دیگر دیر شده، با شروع دوره و آموزش‌های عالی شما و حس اعتمادبه‌نفس قوی که شما در ما زنده کردین، نه تنها قلم خشک مرا بیدار کردین، بلکه در کمتر از چند ماه در خودم این جسارت رو دیدم که رمانم رو شروع کنم و چندین داستان کوتاه بنویسم. آموزش‌های شما بی‌نظیر بود، از شما ممنونم و برایتان از صمیم قلب آرزوی موفقیت دارم.

    1. دیروز آخرین جلسه‌ی کلاس بود. از بودن در کنار شما و دوستان بسیار لذت بردم و یاد گرفتم. تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای بود. هیچوقت فکر نمی‌کردم با استاد نازنینی مثل شما آشنا بشم. امیدوارم هرکی توی هر مسیری برای آموزش، یه شاهین کلانتری سر راهش قرار بگیره. یک دنیا سپاس💐🌷

  6. استاد عزیزم!
    نمی‌دانم در ستایش استاد بی‌نظیری چون شما چه واژه ای را باید به کار برد که خستگی از تن تان کم شود، اما صادقانه می‌گویم با کلاس های شما زندگی کردم. وقتی از هرات خارج شدم به شدت روزهای دلتنگی را تجربه کردم که هرگز برایم قابل هضم نبود. نویسندگی خلاق و شما دوباره من را آباد کرد. خدا را هزاران بار شکر به خاطر وجود شما که انقدر اعتماد به نفس بخشیدید!

  7. با سلام
    بنده در دوره ی مقدماتی استاد قنبری به صورت کامل شرکت کردم و چنیدن ایده برای کتاب دارم و میخواستم در دوره جامع تر و پیشرفته شما جهت ارتقا سطح خودم و نوشتن و چاپ ایده هام به صورت کتاب ثبت کنم

  8. بی‌اغراق می‌گویم:
    من باشرکت در مدرسه نویسندگی آقای شاهین کلانتری، شانس زیبا و شاد زندگی کردن را به خودم دادم.
    منت خدای را که این موهبت بزرگ را نصیبم کرد.
    من از بچگی اهل نوشتن در دفتر خاطرات بودم، اما با آشنایی با شاهین‌جان و مدرسه‌ی عظیمش انگار تازه با جادوی شیرین و شکوهمند نوشتن آشنا می‌شدم.
    من شاگرد زرنگی نبودم اما همیشه حضور داشتم و خود را از برکات کلاس درس محروم نکردم.
    شاهین‌جان چه دعایی بکنم تو را که تو خود برکت و فراوانی و زیبایی را سرچشمه‌ای.
    دوستتان دارم از صمیم قلب.

  9. باسلام، استاد کلانتری عزیز در این مدت 6ماهی که باشما دوره نویسندگی خلاق رو گذروندم به جرئت میتونم بگم یکی از قشنگ ترین وبهترین دوره های زندگیم بود به یاری خدا و راهنماییهای شما کتابم درمورد اهمال کاری رو دارم بازنویسی میکنم تا انشاالله به زودی اون رو به چاپ برسونم همه اینها رو مدیون محبت شما وانگیزه ای هستم که شمابرای نوشتن به من دادید، یک دنیا ازشما ممنونم شمارو هرگز فراموش نخواهم کرد.

  10. زنده باد استاد کلانتری عزیز و پر انرژی.
    شش ماه پیش وقتی وارد دوره نویسندگی شدم، دیگه احساس درجا زدن با نوشتن خاطرات روزانه و متن های بی سر و تهم نداشتم‌. شش ماه گذشت..‌. روزهایی رو پشت سر گذاشتم که هم امتحان های ترم بود، هم هم تمرینات تقریبا سنگین نویسندگی… گریه کردم، غر زدم ولی جا نزدم! خوشحالم ازینکه در روزای شلوغم هم تونستم چند تا کتاب بخونم هم مقاله بنویسم هم داستانم رو تموم کنم. بینهایت سپاس از شما و خانم اهل ایمانی عزیز و مهربون⁦❤️⁩😊

  11. سلام به استاد کلانتری عزیز.
    از اینکه در کلاس شما شرکت کردم خیلی راضی هستم. کتابهایی که در طی دوره معرفی کردید فوق‌العاده بودند و دیدی که نسبت به نویسندگی داشتم تغییر کرد. در حال حاضر با انجام تمریناتی که می‌دادید دست به قلم که می‌برم مطالبی می‌نویسم که قبلا قادر به انجامشون نبودم و حالا نویسندگی برایم آنقدر لذت بخش شده است که حاضرم اگر کاری را به عقب می‌اندازم ولی برای نوشتن برنامه خودمو داشته باشم و هیچ چیزی مانع آن نباشد. برایتان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

  12. جناب کلانتری عزیز و نازنین

    بسیار خرسندم که در دوره نویسندگی خلاق شما شرکت کردم. دستاوردها بی شمار بوده اند، معرفی کتابهای خوب، خود گنجینه ای بوده و هست. تاکیدات شما در برخورداری از کتابها، آموزه هایتان، بازخوردهایتان و برای من از همه مهمتر، مهربانی توام با احترام بسیار شما نسبت به هنرجویان دوره بود. این دوره در خدمت شما و جمع دوستان که دغدغه نوشتن و خلاقیت داشته اند از بهترین رویدادهای دو سال اخیر زندگی بنده است.
    برای شما، خانم مبینا اهل ایمانی نازنین و همگی همکلاسی ها تندرستی، ثبات قدم در مسیر خلاقیت و پویایی اندیشه آرزو دارم.

  13. وقتی پاییز پارسال در مدرسه ثبت‌نام کردم، هدف کوچکی دربارۀ نوشتن داشتم اما حالا که این چندماه را مرور می‌کنم، بسیار فراتر از انتظارم بود و بسیار از شما آموختم و دریچه‌های باشکوهی برایم گشوده شد و در جریانی دوست‌داشتنی از نوشتن قرار گرفتم. روزی نیست که برای این انتخاب خودم را ستایش نکنم و برای آشنایی با شما و دوستانی خلاق بسیار مفتخر و خوشوقت هستم. شروع یکی دیگر از فصل‌های خوب زندگی‌ام بود.

  14. سلام خدمت استاد کلانتری عزیز:

    این دوره بی‌شک بهترین کلاسی بود که من در تمام طول زندگی‌ام تا به امروز تجربه کردم.
    ممنونم از شما استاد جان.

    من هر آنچه که یاد گرفتم در مسیر نوشتن از شما دارم.
    شما در این دوره، فقط استادِ ما نبودید در وهله‌ی اول دوستی بودید که همیشه انگیزه رو در وجود ما زنده می‌کرد.

    اگر به گذشته بازگردم باز هم بدون ذره‌ای تعلل، در کلاس نویسندگی خلاق ثبت‌نام می‌کردم.
    خیلی خیلی ممنونم از شما استاد کلانتری، دوست داشتم که این کلاس هیچوقت تموم نمیشد ولی به‌قول شما بالاخره پایان هر چیزی باید یک نقطه‌ای گذاشت.

    مرسی از اینکه همیشه بازیگوشی‌های ما رو تحمل کردید.

    هیچ‌وقت اون حال‌و‌هوای زمان خواندن متنم رو برای ورود به باشگاه اعضای فعال فراموش نمی‌کنم.

    ممنون از این حجم از خوبی شما.
    متشکرم از شما که ما رو با نوشتن انس دادید.

    اگر قرار باشه به کسی بگم که در طول زندگیش فقط یک کلاس رو ثبت‌نام کنه قطعا نویسندگی خلاق هست.
    این کلاس فقط درس نوشتن نبود، درس زندگی بود.

    اگر ذره‌ای نوشته‌های من بهتر شد فقط و فقط بخاطر راهنمایی‌های شما بود.
    امروز اگر من سایت دارم و هر روز در آن می‌نویسم، نتیجه صحبت‌های شما بود برای ساختن جایی که متعلق به منه.

    باز هم سپاس از همه‌ی خوبی‌هاتون استاد نازنین.

    شاد و برقرار باشید شاهین جان کلانتری.

  15. حالا که این متن را می‌نویسم، آخرین دقیقه های کلاس نویسندگی خلاق است و استاد در حال خواندن کامنت های دوستان عزیز من.
    هر آغازی یک پایانی دارد و امروز آخرین جلسه ی کلاس یک ساله ی من است اما به قول شاهین کلانتری عزیز این روز آغاز دوستی های عمیق ماست.
    نمی‌دانم حالا که این دیدگاه را می‌خوانید در چه وضعیتی هستید! شاید مردد هستید که این کلاس را ثبت نام کنید یا نه. من هم یک سال پیش همین حس را داشتم. کرونا کم کم در کل جهان رسوخ می‌کرد و من از زیر و رو شدن زندگی ام غرق در اضطراب و نگرانی بودم. فکر می‌کردم که ثانیه های عمرم به بطالت می‌گذرند و مصرف کننده ای بیش نیستم. از وقتی کلاس نویسندگی خلاق را ثبت نام کردم و شروع شد، حس مفید بودن و اضافه کردن چیزی به این جهان وسیع، لذت بسیاری به وجودم تزریق کرد. با کتاب ها و نویسنده های بسیاری آشنا شدم به صورتی که هفته ای یک بار در شهر کتاب ها می‌توانید سمانه حکمت را پیدا کنید که بین قفسه ها در حال گشت و گذار است و کوهی از کتاب ها برای خرید در دستش.
    تداوم در نوشتن را در این کلاس یاد گرفتم.
    یاد گرفتم که بنویسم بی آن که منتظر دیدگاهی تشویقی برای متن کوتاه و ساده ام باشم.
    اعتماد به نفس و عزت نفسم بالا رفت چون حالا به کاری در زندگی ام می‌پردازم که عاشق آن هستم و همه ی این ها را مدیون شاهین کلانتری ام.
    اگر با من و حس هایم همدردی کردید، شانس آشنایی با یک آدم فوق العاده مهربان و کار درست را به خودتان بدهید و شک نکنید که این دوره بهترین هدیه ای می‌شود که به خودتان خواهید داد.

  16. من از فروردین ۹۹ با دوره‌ی پرکاری و بعد صد داستان و دوره‌ی نویسندگی خلاق با استاد کلانتری عزیز همراه هستم‌. به جرات می‌توانم بگویم که این مدت گذشته، سالی جدا از تمام سال‌های عمرم بوده و چنان من را از لحاظ نگرش و دیدگاه به محیط پیرامونم و اتفاقات اطرافم تغییر داده که دوباره متولد شده‌ام.
    استاد کلانتری با کلامی شیوا و رسا تمام آنچه را که یک علاقمند به نوشتن و خواندن و البته نویسندگی نیاز دارد ارائه می‌دهند. کلامی که همراه با عشق و توام با دلسوزی و نگرش مثبت است.

  17. سلام بر استاد گرانقدرم
    به جرات میتوانم اذعان کنم که آشنایی با شما و شروع نوشتن مهمترین دستاورد زندگیم بوده است. خدا را با بابت آن سپاسگزارم.
    دوره نویسندگی خلاق اولین کلاس من بود و هر جلسه آن پر از مطالب بکر و دانشی به روز بود.
    سپاس از محبت بی دریغ شما و تیم مدرسه نویسندگی

  18. تقریبا یک سال پیش بود که به استاد کلانتری زنگ زدم برای مصاحبه ، اولش خیلی استرس داشتم اما انقدر که ایشون مهربون بودن کل استرسم از بین رفت ، توی این یک سال نه تنها توی نوشتن پیشرفت بسیار زیادی داشتم ، بلکه بزرگ شدم و شجاعت انجام خیلی کارهارو پیدا کردم ، اعتماد به نفسم بالا رفت و میتونم بگم استاد کلانتری و نجمه رضایی بهترین معلم های تمام عمرم بودن ؛ امیدوارم که همیشه سلامت باشن .

  19. من در این یک سالی که عضو گروه نویسندگی خلاق هستم با آموزشهای بی‌نظیر استاد کلانتری بهترین دوران زندگی‌ام را میگذرانم و با نوشتن مداوم و خواندن کتابهایی که در این دوره معرفی شده هر روز به هدفم که نوشتن رمان خوب است نزدیکتر میشوم. سپاس از استاد کلانتری عزیز و خانم اهل ایمانی نازنین بابت تمام زحماتشان.

  20. دوره نویسندگی خلاق یکی از بهترین دوره‌های زندگی من بود. در کنار یادگیری نوشتن، تمرین مداوم و دوستی با نوشتن و ساختن عادت‌های مهم، درس زندگی را هم یاد گرفتم. ممنون از شما استاد عزیزم برای تمام تلاش‌های شما برای درس دادن به ما. این دوره بهترین دستاوردها رو برای من داشت، باعث شد اعتماد به نفسم رو تقویت کنم و بنویسم و بنویسم. خیلی ممنونم از زحمات شما.

  21. امروز اخرین جلسه ی دوره ی نویسندگی خلاق بود.این بهترین دوره ای بود ک انتخاب کردم.چراغ نوشتنم از شما روشن ماند.
    متشکرم استاد بزرگوار

  22. درود بر استاد کلانتری عزیز؛لطفا و حتما کارگاه شعرنویسی خلاق هم به دوره ها اضافه کنید؛دوره ای مخصوص شعرای نوقلم.

    1. سلام خسته نباشید
      ببخشید کلاس نویسندگی خلاق با سمپزیوم تفاوت دارند؟

  23. سلام من دانش امروز دبیرستان هستم و به نوشتن علاقه دارم و متن می نویسم می خواهم در این زمینه فعالیت کنم لطفا برای پیشرفت منو راهنمایی کنین 🙏🙏🙏

  24. سلام و خسته نباشید.
    می‌خواستم جویا بشم که بعد از شرایط قرنطینه آیا کلاسی به صورت حضوری برگزار خواهد شد؟
    و اینکه اگر بشه در چه شهری امکان پذیر هست؟

    1. سلام
      بله، احتمالا بزودی کلاس‌هایی رو در تهران برگزار کنیم.
      البته اولویت ما همیشه با کلاس‌های آنلاینه. چون طی این سال‌ها ثابت شده که اثربخشی این کلاس‌ها بسیار بالاتره.

  25. سلام خسته نباشید..مادر خانه داری هستم و ازخیلی سالها پیش استعدادو علاقه به نوشتن دارم..برای نوشته هام پیجی ایجادکردم اما میخوام جدی تر ادامه بدم و داستان بنویسم‌برای شروع واقعا به کمک استاد نویسنده یا کلاس نویسندگی احتیاج دارم.میشه راهنمایی کنید چطور باید شروع کنم؟

    1. باسلام وعرض ادب خدمت جناب کلانتری فرهیخته واعضای محترم تیمشون خوشحال م که با مدرسه شما آشنا شدم چون سخت به یک رهبر نیاز داشتم که صفرتاصد نویسندگی بهم اموزش بدن رویای نوشتن همیشه درسر داشتم تازه پیج دلنوشته بدون اموزش راه اندازی کردم امیدوارم بتونم گسترش بدم وبه مدارج بالاتر برسم
      بااموزش های جامع شما 🙏🌸

  26. سلام
    وقت بخیر
    میخواستم بدونم که برای کسی که توی حوزه بازاریابی محتوا فعالیت داره این دوره مناسبتره یا دورۀ کپی رایتینگ؟

    1. سلام
      وقت شما هم بخیر

      بستگی داره دغدغه شما در این زمینه چی باشه؟
      توی این دوره به بحث تولید محتوا به صورت اختصاصی نمی‌پردازیم و به محتوای مکتوب اکتفا می‌کنیم و از بازاریابی و سئو و موارد دخیل در بهتر دیده شدن محتوا در فضای مجازی صحبتی نمیشه.

  27. سلام من 36سالمه وخانه دار هستم همیشه علاقه به گفتن شعر ونوشتن داشتم ولی هیچ وقت شرایطش برام محیا نبوده که علاقمو دنبال کنم میخوام ببینم آیا ازالان دیر نیست؟

    1. سلام دوست عزیز
      البته که دیر نیست.
      خیلی از افرادی که به صورت جدی در این عرصه فعالیت کردند در همین رنج سنی شما یا حتی بالاتر از این شروع به کار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *