کلاس آنلاین نویسندگی خلاق

کلاس آنلاین نویسندگی خلاق|غیرحضوری|اصول داستان‌نویسی، نگارش غیرداستانی و تولید محتوا|بازخورد به نوشته‌ها و پیگیری نوشتن کتاب

ممکن است نداشتن پاسخ روشن برای سؤالات بالا و ده‌ها سؤال مشابه دیگر مسیر نویسندگی را برای شما مه‌آلود کرده باشد.

مدرسه نویسندگی در سال‌های اخیر تلاش داشته تا پاسخ مناسبی را برای دغدغه‌های شما فراهم کند.

دوره‌ی آنلاین نویسندگی خلاق از موفق‌ترین پروژه‌های آموزشی مدرسه نویسندگی در سال‌های اخیر است. با بهره گرفتن از آموزش‌‌های این دوره می‌توانید نقشه‌ی راه نویسندگی خودتان را طراحی کنید.

شرایط شرکت در دوره‌ی نویسندگی خلاق

در گام اول نام و نام خانوادگی خودتان را از طریق پیامک (sms) برای شماره‌ی زیر ارسال کنید:

09106561376

اگر خارج از ایران هستید یا در ارسال پیامک مشکل دارید می‌توانید از طریق نشانی تلگرامی زیر نام و نام خانوادگی و شماره‌ی تماستان را برای ما بفرستید:

nevisandeganim➤

سپس برای شما زمان معینی جهت مصاحبه‌ی تلفنی پیامک خواهد شد. 

۱ الی ۳ روز

شیوه‌ی برگزاری دوره‌ی آنلاین آموزش نویسندگی خلاق
آشنایی با بخشی از دوره‌ی نویسندگی خلاق
کلاس آنلاین نویسندگی خلاق
بازخوردهای تازه‌ی اعضای دوره‌

«این صفحه را ساخته‌ام تا دوستانم در کلاس نویسندگی خلاق دربارۀ حس و حالشان از حضور در این دوره برایم بنویسند و بگویند پیش از این دوره به نوشتن چگونه نگاه می‌کردند و با ورود به این دوره به چه دیدگاهی رسیدند.»

برنامه‌ی آموزشی کلاس آنلاین نویسندگی
Creative writing
دانلود راهنمای دوره‌ی نویسندگی خلاق
برخی از سرفصل‌های دوره‌ی نویسندگی خلاق

شاهین کلانتری

نویسنده، سخنران و مدیر مدرسه نویسندگی

شاهین کلانتری فعالیت در عرصه‌ی هنر و رسانه را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد. او با انتشار هزاران مقاله و یادداشت درباره‌ی نوشتن، نویسندگی و تولید محتوا در سال‌های اخیر یکی از فعال‌ترین نویسندگان ایران بوده است.

شاهین کلانتری در سال ۱۳۹۷ کتاب «چرا باید زیادتر حرف بزنیم؟» منتشر کرد. همچنین در سال ۱۴۰۰ کتاب دومش با عنوان «شاهراه تأثیرگذاری» را به چاپ رساند. چاپ اول این کتاب کمتر از یک ماه به پایان رسید.

لینک دریافت رایگان کتاب شاهراه تأثیرگذاری: دانلود

اولویت شاهین کلانتری در مسیر آموزش، ارتقای مداوم دوره‌ی آنلاین نویسندگی خلاق است.

اطلاعات دوره

۸ جلسه‌ی ۱ ساعته+ جلسات بازخورد

روزهای یکشنبه یا دوشنبه از ساعت ۱۹ الی ۲۰

به‌طور موقت با تخفیف ویژه ۱،۹۰۰،۰۰۰ تومان

۳،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان

درخواست شرکت در دوره‌ی نویسندگی خلاق

در گام اول نام و نام خانوادگی خودتان را از طریق پیامک (sms) برای شماره‌ی زیر ارسال کنید:

09106561376

اگر خارج از ایران هستید یا در ارسال پیامک مشکل دارید می‌توانید از طریق نشانی تلگرامی زیر نام و نام خانوادگی و شماره‌ی تماستان را برای ما بفرستید:

nevisandeganim➤

سپس برای شما زمان معینی جهت مصاحبه‌ی تلفنی پیامک خواهد شد. 

۱ الی ۳ روز

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

352 پاسخ

  1. با عرض سلام و خدا قوت
    من از وقتی در این کلاس شرکت کردم جرئت نوشتنم بیشتر شده و خیلی راحت تر می نویسم.این کاملا در نوشته هایم مشهود است.
    بسیار استاد خوب،مهربان و بسیارر متواضع هستید و بسیار خوشحالم که در این دوره شرکت کرده ام.
    بابت تمام زحماتتان بسیار سپاسگزارم و زبانم از بیان آنها قاصر است.
    خیلی ممنون که هستید.

  2. سلام استاد وقتتون بخیر راستش می خواستم در مورد چاپ کتاب بپرسم .
    جایی گفته بودید

    برای چاپ کتاب عجله نکنید میتونم دلیلشو بپرسم
    در زمینه متنهای ادبی فعالیت میکنم
    سپاس
    ازشما
    مریم حسینی

  3. درود
    ممنون از همراهی شما
    هزینه بر اساس محتوای دوره تنظیم شده دوست عزیز.
    البته شرایط پرداخت متقاضیان هم در نظر گرفته میشه.

    1. سلام
      دو نفر نمیتونن با یک ثبتنام وارد بشن.
      دوره تمرین‌محور هست و هرکسی باید به صورت جداگانه مصاحبه بشه و تمرین‌ها مورد ارزیابی قرار بگیره.
      اما شرایط پرداخت هزینه رو میتونید بعد از مصاحبه هماهنگ کنید.

  4. خیلی سایت عالی ای هست عاااااااlلی من که از ته دل و جون عاشقش شدم حس خیلی خوبی به آدم میده. قیمتش هم خیلی خیلی خوبه من خودم قبلا یه کلاس نویسندگی میرفتم ماهی 10 میلیون ولی این با 1 میلیون کارمو راه انداخت. حتی یه سال من کلاس شعرنویسی هم رفتم ماهی 20 میلیون البته اون حضوری بود. خلاصه من حرفم به پولش نیست چون معیار من اصلا پول نیست فکر نکنید به خاطر پول کمشم نه من خودم خیلی پولدارم و خونمون زعفرانیه هست. به نظر من اگه این کلاس هزینش 1 میلیارد هم بود باز هم من ثبت نام میکردم آخه خیلی عالیه. مرسی استاد جون مهربونم.

  5. سلام به استاد عزیز
    دوره نویسندگی خلاق بدون شک بهترین دوره ای بوده که تا حالا داشتم و خیلی مشتاقم که تو دوره های بعدیتون هم شرکت کنم اما یه مشکلی هست.این که کارم خیلی سخت تر شده.احساس میکنم نیازم به یه استاد بیشتر از سابق شده.یه سردرگمی خاصی تو نوشتن دارم.اصلا تا حدود زیادی دیگه نمیتونم بنویسم.هر چی بیشتر راجع به صحنه ها و پیرنگ ها میخونم بدتر تو این مرداب سردگمی فرو میرم.
    میدونم حتما توصیه تون اینه که باید بنویسم و میدونم که تنها راه نجات از این مخمصه نوشتنه اما واقعا گیر کردم.
    باز هم مرسی از شما که بهترین استادی بودید که تا حالا داشتم.
    پایان کار شروع دوستی ماست.

  6. با سلام و احترام خدمت استاد پرانرژی، فروتن و عزیزمان
    دوره نویسندگی خلاق برای من مانند نقطه ی عطفی در مسئله ی نوشتن و خواندن بود. دقیقا همان نیروی محرکه ای که لازم بود تا مرا به جلو براند. پیش از آن سردرگم بودم و هذیان می نوشتم. سودای فیلمنامه نوشتن را داشتم. سرانجام به جای روآوردن به کلاس های تخصصی فیلمنامه، احساس کردم که انتخاب این دوره – که نگاهی جامع با رویکردی متفاوت و نو به مسئله ی نوشتن دارد – شاید عاقلانه تر باشد. جالب آنکه من پس از گذراندن این دوره، به قالب های دیگر چون داستان کوتاه، جستار و قطعه نیز علاقه مند شدم و به هیچ روی راضی نمی شوم که فقط فیلمنامه بنویسم. دامنه ی نگاهم در باب نوشتن وسیع تر شد. در کنار اینکه هر روز عادت به نوشتن کرده ام و سعی می کنم بیشتر و بیشتر از آموخته های این کلاس بهره بگیرم، فعالانه خواندن را هم به لطف آشنایی با شما و دوره تان تمرین می کنم. و ممنوم از اینکه منابع شاخص و راهگشایی که – به قول خودتان – دستمان را توی دستشان گذاشتید تا در مسیر درست تری برای تبدیل شدن به نویسنده ای حرفه ای و موثر و همچنین حظ بردن بیشتری از نوشتن و خواندن، قرار بگیریم.
    این تازه اول راه است و من یقین دارم که به کمک گنجینه ای که در اختیارمان قرار داده اید به نقطه ی مطلوب خواهیم رسید.

  7. سلام بر شاهین عزیز و پرانرژی
    از اردیبهشت 99 تا به همین لحظه درست چهارده ماه از آشنایی من با شما، مدرسه‌ی نویسندگی و نوشتن می‌گذرد که بی‌شک از پرکارترین و لذت‌بخش‌ترین روزهای زندگیم محسوب می‌‌شوند. دوره‌ای که از طریق یوتیوب و معرفی کتاب روزها در راه از شاهرخ مسکوب با تمرین کلمه‌برداری یافتمش. از همان شب تمرین را شروع کردم. چندی به منوال کلمه‌برداری گذشت. دفتری را پر کردم. کنجکاوتر شدم و از طریق مدرسه وارد دوره نویسندگی خلاق شدم. دوره با آشنایی با صفحات صبحگاهی و نوشتن هر روزه‌ی آن استارت خورد و با تعهدِ به پایان رساندن نسخه‌ی اول رمان در پایان خرداد 1400 پایان یافت. رمانی که طرحش را سال‌ها در ذهن داشتم و حتی یک‌سال مرخصی بدون حقوق گرفتم تا بنویسم اما تنها به چند صفحه وصال داد و تمام. بوسیدم گذاشتمش کنار.
    نوشتن صد داستان کوتاه، یک رمان، راه‌اندازی وب‌سایت و فعالیت در آن، راه‌اندازی پیج اینستاگرام، پر کردن چندین دفتر از صفحات صبحگاهی، نوشتن هزاران هزار کلمه در هزار کلمه‌ها، و ………. در طی چهارده ماه کارهای کمی نیست. و این همه را مدیون استارت اولیه‌ی نوشتن از دوره‌ی نویسندگی خلاق و تشویق‌های انگیزه‌بخش شما می‌دانم. حالا دیگر شنیدن صدای شما در لایو یا دوره‌ای دیگر کافیست تا همان نیروی شروع کار بازگردد و تداوم در مسیر را میسر سازد.
    امیدوارم همیشه تندرست و برقرار باشید. طولِ عمری با عزّت برایتان آرزومندم.

  8. در مجموع کارگاه خوبی بود، برای من به شخصه یکی از مشکلات زمانش بود که بازدهیم کم بود و دیگری اینکه تمرین ها از هفته سوم به بعد حجمش برای من زیاد بود چون انواعش مختلف بود و درنتیجه زیاد نمیتونستم همراه کلاس باشم. اما از نظر پروش ایده های خلاقانه، دادن اطلاعات و معرفی منابع معتبر بسیار عالی بود

  9. استاد کلانتری عزیز سلام،
    اجازه دهید در قدم نخست، سپری کردن موفقانه دوره نویسندگی خلاق (35) را به شما و همکاران خوب تان تبریک بگویم. بدون شک شما برای تهیه و تنظیم این دوره‌‌ ای آموزشی زحمات فراوان کشیده اید. این یک دستاورد بزرگ است؛ با ختم این دوره نزدیک به 60 نفر به جمع نویسندگان خلاق اضافه شده و به زودی ما شاهد خلق آثار و نوشته‌های فارغان این دوره خواهیم بود. آنچه که در کنار این دوره‌ای آموزشی حایز اهمیت بود ایجاد شبکه میان دوستان فارسی زبان از کشورهای مختلف است. مثلاً من خودم از افغانستان در دوره شرکت کرده و در کنار آموزش مهارت‌های نویسندگی با دوستان خوب ایرانی نیز آشنا شدم و اکنون ما می‌توانیم روی بسیاری از موضوعات باهمدیگر تبادل نظر کنیم. امیدوارم که این سلسله برنامه‌ها همچنان ادامه یابد تا دوستانی دیگری که مشتاق نویسندگی اند بهره مند شوند.
    با احترام
    تقی پیمان
    کابل، افغانستان، 10/4/1400

  10. این دوره بیشتر از دانش به من نگرش داد.اهمیت نوشتن اگرچه همیشه برام بارز بود اما اینبار برام محرز شد.
    ارتباط شما به عنوان استاد با بچه ها و پیگیری کارهای ما در فضای مجازی از نقطه مثبت های شماست.
    اما همچنان از کلمه ی کارگاه انتظار فعال کردن بیشتر مخاطب رو دارم. برقراری دیالوگ در زمان تدریس. گاهی وصل شدن صدا یا تصاویر دوستان. گروه بندی شدن اونها و ارائه ی فعالیت بهشون که در گروه های کوچک مسیر روشنتر میشه برای کسانی که مثل من در ابتدای کار هستن و بازخورد بیشتری احتیاج دارن.
    میزان انرژی ای که هر جلسه برای کلاس می گذاشتید قابل لمس بود.ممنون از شما

  11. سلام استاد کلانتری ارجمند
    وقت بخیر
    شرکت در دوره “نویسندگی خلاق” و آشنا شدن با شما و خانم اهل ایمانی عزیز برایم خوشحال کننده بود. دوره ی بسیار خوبی بود. شما با آموزش خوب تان انگیزه خوبی را در نوشتن برایم ایجاد کردید. در این دوره افق های خوبی در مورد نوشتن و خواندن بیشتر روشن شد.
    اخلاق و روی گشاده شما و آموزه های مفیدتان بیشتر تاثیر بخش بود.
    امیدوارم که بتوانم از آموزش های خوب شما بیشتر استفاده کنم و برایم در عمل تحقق یابند .
    با آرزوی سلامتی ، شادی و موفقیت برای شما استاد گرامی

  12. درود بر استاد کلانتری عزیز و خانم اهل ایمانی نازنین
    کلاس نویسندگی خلاق بدون شک برای من بهترین دوره‌ای بود که در زندگی تصمیم به شرکت در آن را گرفتم. دوره‌ای که تایم کلاس مثل یک خواب سریع می‌گذشت و مثل یک رویا حس شیرینی از خودش به جا می‌گذاشت. به جرات می‌گویم کل روز رو برای من رنگی می‌کرد، آن‌قدر که انرژی و حس خوب در کلاس جاری بود. نکات و آموزش‌هایی که استاد عزیز ترتیب داده بودند یقیناً مجموعه کامل و جامعی بود که ارزش و قدر بسیار بالایی داشت؛ به خاطر تجربه شرکت در کارگاه‌های نویسندگی دیگر به راحتی برایم سطح بالای آموزش قابل درک بود، آنچنان سخاوتمندانه تمام ظرایف در کلاس مطرح می‌شد که نمی‌دانم باید چه‌طور بابتش قدردان جناب کلانتری عزیز باشم.
    امیدوارم این کلاس برکت، حس خوبش و تمام آموزه‌هایش برای من و‌ تمام کسانی که شرکت کردند جاری بماند و بتوانیم به نحو‌احسن از آن استفاده کنیم.
    برای همگی این حال خوب و این لحظات مفید رو آرزو می‌کنم.
    مریم

  13. یک سالی می¬شود که پا به زندگی من گذاشته. یک سال؟ دوازده ماه؟ یا شاید هم یازده ماه و اندی. اما در همین مدت کوتاه، آهسته آهسته همه چیز زندگیم شده است و به تدریج جای همه دوستانم را گرفته است. او من را با خودش به دنیای تازه¬ای کشانده است. دنیای خواندن و نوشتن. دنیای نویسندگی! حالا مثل این است که امروز من را، دیروزم و فردایم را، همه را از آن خودش کرده¬است. او چشمم را به روی جهان دیگری گشوده است تا طور دیگری به دنیا، به اطرافیانم و به خودم نگاه کنم. تا در خاطرات گذشته¬ام کند و کاو کنم و آنچه را که امروزم را ساخته است، بیابم. او آینه¬ای به دستم داده تا خودم، خود واقعی¬ام را درآن ببینم و از همه آنچه که یافته¬ام و دیده¬ام قصه¬ای بگویم و برای فردایم هم توشه¬ای بردارم. او به من آموخته است که چگونه آنچه را که حس¬هایم در گوشم زمزمه می کنند را بشنوم و آن¬ها در قالب واژه¬ها بر روی کاغذ جاری سازم. او به من درس روایت کردن آموخته است. همه این¬ها را از دوره نویسندگی خلاق آموختم. سپاس از شاهین کلانتری و دوره نویسندگی خلاق.

  14. سلام و عرض ادب
    استاد عزیز، بی تردید دوره ی نویسندگی خلاق یکی از بهترین دوره هایی بود که سعادت حضور داشتم. برای من این یکسال و نیمی که گذشت، یک دانشگاه ادبی بود که از محضر شما استفاده کردم. تمرین های بکر و جذابی که شوق نوشتن را در من زنده می کرد و بی اغراق نود درصد آنها برایم تازگی داشت. از تک تک تمرینات لذت می بردم. به خصوص زمانی که سایت مختص ثبت تمرینات هر ماه راه اندازی شده بود، هیجان زیادی برای ثبت و خوانش دیدگاه سازنده تان، داشتم. برای تمام خاطرات خوب و دانش پرباری که به من و دوستانم ارزانی داشتید، ممنون و سپاسگزارم.
    برقرار و مستدام باشید.

  15. سلام، من جزء اون گروهی بودم که از زمان هخامنشان تو دوره بودم. نوروز ۹۸ بود که توی دوره‌ی نویسندگی خلاق شرکت کردم و آموزش‌ها شروع شد. من قبل از شرکت توی این دوره، خیلی سخت می‌نوشتم و فکر می‌کردم که زیبایی در تکلف هستش. ولی به مرور زمان و با نکته هایی که شما گفتید، و انجام تمرین‌های آزادنویسی که دقیقا هدفش، از بین رفتن ترس و رهایی از تکلف در نوشتن بود؛ یاد گرفتم که ساده‌تر و عینی‌تر بنویسم. به اهمیت قصه‌پردازی توی نوشتن هر متنی پی بردم و الان سعی می‌کنم که حتما نوشته‌ام رو با یه قصه‌ای، خاطره‌ای، دیالوگی و… شروع کنم. جدای از بحث نوشتن؛ من توی این دوره یاد گرفتم که چطور کتاب‌ خوب رو خیلی خوب و موثر مطالعه کنم. حالا وقتی اسم هرمز شهدادی، بهمن فرسی، پرویز دوائی و … می‌آد، یاد دوره نویسندگی خلاق می‌افتم. حالا هر بار که قصه‌ای رو می‌خونم که یک سال پیش، در پاسخ به این سوال که چرا می‌نویسم؟ نوشتم؛ یاد دوره‌ی نویسندگی خلاق می‌افتم. هر وقت که صفحات صبح‌گاهی می‌نویسم، خوشه‌سازی می‌کنم، هزارکلمه‌ها رو می‌نویسم و … یاد دوره‌ی نویسندگی خلاق می‌افتم که به من یاد داد تا وقتی که نتونم، خودم و زندگیم رو خوب بنویسم، نویسنده‌ی خوبی نخواهم شد. ممنون ازتون استاد.

  16. سلام استاد کلانتری عزیز
    مدرسه نویسندگی، شبیه به نردبانی بود که با هر تمرین من را یک قدم به دنیای نوشتن نزدیک کرد.
    با کمک شما سبک کتاب خواندنم تغییر کرد، امروز نوع نگاهم به کلمات و نوشته ها متفاوت شده.
    روزانه نویسی هام شکل و محتوا ی آموزشی گرفته و همه ی این تغییرات به من کمک کرد جسارت پیدا کنم و زیر کپشن های پیجم اسم خودم را بنویسم و با انتقادهای احتمالی مواجه شوم، چالش زیبایی بود.
    بسیار از شما سپاسگزارم🙏🙏

  17. سلام آقای کلانتری
    من با ثبت نام در این دوره، فقط دوست داشتم نوشتن بیاموزم، اما آنقدر دربارۀ نوشتن حرفهای زیبا شنیدم، آنقدر خوب خواندم، که نوشتن تبدیل شده به بخشی از زندگی‌ام، بخشی از نیاز روزانه‌ام.
    شما با طراحی تمرینهای خلاقانه و معرفی کتابهای بی‌نظیر، من را با دنیایی آشنا کردید که همیشه دنبالش می‌گشتم. دنیایی که من را با نویسندگانی آشنا کرد که گاهی چنان با آنها احساس خویشاوندی می‌کردم، که برایم باورکردنی نبود، دنیایی که من با نوشتن توانستم هر روز بیشتر آن را کشف کنم، دنیایی پر از ماجراجویی و تخیل‌های ناب.
    من یک سال و نیم در کنار شما و دوستانی بودم که همه مثل من، عاشق نوشتن بودند و ما در این مدت به یک همدلی و زبان مشترکی رسیدم که بسیار برایم خوشایند و دوست‌داشتنی بود.
    و در پایان از شما که سپاسگزارم که من را با کلماتی آشنا کردید، که همیشه در کنار آنها مشتاق نوشتنم.

  18. سلام و عرض ادب خدمت جناب کلانتری عزیز وگرامی
    از شما بخاطر اطلاعات بسیار خوب و مفیدی که در دوره ها ارائه می‌دهید تشکر میکنم
    دوره های شما آنقدر خوبست که آدم دوست دارد در دوره های مختلف شما شرکت کند همینطور اطلاعاتی که رایگان از طریق پلتفرم ها مثل اینستا و یوتیوب در اختیار علاقمندان می‌گذارید بسیار خوب و ارزشمند است
    مطمئنا شما میتوانید از این طریق روی هم نسل های خود تأثیر خوب و موثری بگذارید
    برای شما بهترین ها را آرزو میکنم

  19. درود بی پایان خدمت شما استاد گرامی
    اواخر مرداد ۳ سال پیش داشتم دنبال یک کلاس نویسندگی می گشتم که غیر حضوری باشه ومجبور به رفت وامد نباشم .اولین صفحه ای که باز شد با مدرسه نویسندگی آشنا شدم.دوم شهریور ثبت نام کردم .این آغاز آشنایی بود .هرروز به دانسته هام اضافه شد. با کلاس ۱۰۰داستان یادگرفتم که هرروز یک داستانی مربوط به خودش داره واین قصه هارو میشه شاخ وبرگ داد. قبل از عید کلاس نویسندگی خلاق ثبت نام کردم . حالا که ۱۰ جلسه کلاس تموم شده تازه فهمیدم که هنوز هیچی نمی دونم .از بچگی عاشق خوندن کتاب وداستان بودم. در این ۱۰ جلسه با کتاب هایی که استاد معرفی کرد فهمیدم تا حالا داشتم راه رو برعکس می رفتم . انگار ۱۰جلسه برای یادگیری الفبای نویسندگی کلاس رفتم وتازه فهمیدم که کجای کارم.
    در مورد سمپوزیوم که دیگه نگم عالی بود عالی . کلمه بهتری که بتونه مخلص کلام رو ادا کنه پیدانکردم وعالی رو مناسب دیدم. استاد امیدوارم خدا به افرادی مثل شما عمر باعزت عطا کنه تا نسلی که با کتاب وکتابخوانی قهر کردند را آشتی بدهید. شاید این دوستی بتواند سرنوشت این ملت واین مردم را اصلاح کند‌.به امید اینکه بتونم اموخته هام رو درزندگی ونوشته هام بکار ببرم.
    دوستدار شما لیلا فرزادمهر

  20. سلام حضور استاد کلانتری عزیز

    شرکت در دوره نویسندگی با وجود استاد عزیزی چون شما، جسارت نوشتن را در من زنده کرد و اعتماد به نفس نشر دادن آنها را هر چند به تعداد محدودی از مخاطبان در من ایجاد کرد و به بسیاری از سوالهایم پاسخ داده شد.

    از آشنایی با شما خوشحالم و سپاسگزار.

  21. درود بر شاهین کلانتری عزیز
    ۲۶ خرداد۱۴۰۰
    آخرین جلسه دوره نویسندگی خلاق بود.
    من سالها دنبال استاد و دوره‌ای حرفه‌ای برای نویسندگی بودم، از سال ۹۷ عضو کانال استاد شاهین کلانتری بودم ولی موقعیت شرکت در کلاس‌های حضوری را نداشتم.
    اسفند 98 اولین سمینار استاد را شرکت کردم و پس از آن دوره نویسندگی خلاق و شرکت در کارگاه صد داستان.

    دستاوردهای دوره

    یک: راه‌اندازی وب‌سایتم بود که با وجود جناب سعید قائدی گرامی محقق شد.

    https://peyman-ehteshamzadeh.ir/

    دو: پیجی در اینستاگرام که بخش زیادی از آن از نوشته‌های خودم است و بخش کوچکی از آن معرفی کتاب و نویسندگان.

    https://www.instagram.com/p/CQLa_juBsSu/?utm_medium=copy_link
    سه: نوشتن ۹۳ داستان که با بازنویسی حتما ۴۰ داستان از آنها قابلیت چاپ شدن دارد.

    چهار: من سالهاست کتابخانه دارم ولی طی این دوره کتاب‌های بسیار ارزشمندی با راهنمایی استاد به کتابخانه‌ام اضافه کردم و بیش از قبل دوست‌داشتنی شد.

    پنج: آشنایی و دوستی با تعداد زیادی از نویسندگان خوش ذوق در دوره که بسیار گرانبهاست.

    شش: مهمترین دستاورد برای من حس خوب نوشتن و شهامت انتشارش بود که بسیار ارزشمند است.

    سپاسدار استاد شاهین کلانتری عزیز هستم.

    تشکر ویژه از خانم اهل ایمانی که زحمات زیادی در طی دوره کشیدند، هرچند در سایه بودند ولی حضورشان محسوس بود.

    یاحق

  22. با سلام خدمت استاد عزیزم
    طی این ده هفته‌ای که گذشت در کنار اموزش در محضر شما و سایر دوستان نکاتی خاص از شما رو دیدم که بسیار برام جالب و قابل احترام بود.
    اولین نکته حساسیت شما برای اسیب نزدن به اعتماد به نفس همه هم‌گروهی‌های دوره و من بود. البته سختی کار شما با رعایت این نکته به وضوح چندین برابر یک کلاس عادی شده‌بود.
    دومین چیزی که به وضوح در شما مشخص و خیلی برای من قابل احترام بود، صداقت خاص کلامی و رفتاری شما در تمامی مراحل اموزش بود.
    بسیار بسیار ممنونم از اینکه علاوه بر هنر نویسندگی، اخلاق در رابطه نویسندگان رو هم به ما اموزش دادید.

    و این سه یادگاری شما تا اخر عمر همراهم خوهد بود 🙏🏻

    1. سلام خدمت استاد بزرگوار و مهربان، بی شک میتونم بگم یکی از بهترین کلاس هایی بود که تا العان شرکت کردم و این که چقدر در طی این دوره من خوشحال بودم و مرسی از شما استاد عزیز که همه ی تجربیاتتون رو با مهربونی زیاد و صبر و حوصله در اختیار ما قرار دادین🌻

  23. سلام استاد عزیز و نازنین ، شرکت در کلاس های شما به من احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس و تواضع رو به بهترین شکل آموخت. ازتون به خاطر همه خوبی ها و نکات مفیدی که در اختیارم گذاشتید خیلی سپاسگزارم . من از بعد از شرکت در این دوره ها به کس دیگه ای تبدیل شدم. کاملا متفاوت با چیزی که قبلا بودم . آشنایی با شما من رو با جهان های دیگه ای مواجه کرد ، جهان کسانی که مرا با نوشته های خود همراه کردند.
    بسیار قدردان شما هستم و برایتان سلامتی و پیشرفت روزافزون آرزومندم.
    به امید دیدار😍

  24. سلام و خسته نباشید خدمت استاد کلانتری بزرگوار.
    امروز جلسه‌ی آخر کلاس نویسندگی خلاق بود و هنوز پشت میز نشستم با جزوه‌ی جلسه دهم و پنج دقیقه ها.
    با قاطعیت تمام باید بگویم که پربار ترین و با ارزش‌ترین کلاس عمرم را داشتم.نه فقط در موضوع نوشتن، بلکه این کلاس برای من پر از درس زندگی، شخصیت، روانشناسی و یک عالم چیزهای خوب دیگر بود. حس سبکی دارم و فکر می‌کنم مسیر زندگیم، علاقه‌ام و شوقم را پیدا کردم.
    ورای کلمات و بی نهایت از شما ممنونم.

  25. دوره خیلی فوق العاده ای بود. واقعاً استفاده کردم و خوشحالم که با شما استاد عزیز و جمعی آشنا شدم که در زمانه ای که اغلب افراد دنبال رشدهای دروغین و نمایشی و نگاه سطحی به زندگی هستند، این جمع در پی رشد عمیق، واقعی و آگاهی هستند. افسوس من اینست که ایکاش زودتر با این جمع آشنا می‌شدم!
    همیشه عاشق خواندن و نوشتن بوده ام، اما هیچگاه مثل حالا با یک روش نظام مند با این علاقه ام مواجه نشده بودم. باور دارم این گام، حتماً تاثیرات شگرفی در مسیر زندگیم خواهد داشت.

  26. با سلام خدمت استاد عزیز
    بسیار خوشحال و خرسندم که در این دوره شرکت کردم. مدتی بود که به دنبال کلاس نویسندگی بودم اما در شهرمان کلاسی که مفید باشد نیافتم تا اینکه با پیج شما آشنا شدم و وارد سایت شما شدم و آموزش های شما را دنبال کردم و در نهایت در دوره نویسندگی خلاق و ۱۰۰داستان شرکت کردم بسیار عالی بود تا کنون توانستم مجموعه ای کوچک از داستانهایم را به چاپ برسانم. سپاس از آموزش های خوب و مفیدی که هم در دوره داشتید و هم در سایت.

  27. چندسالی بودکه می خواستم در کلاس نویسندگی شرکت کنم.باوجوداینکه نزدیک به سی سال بود که خاطرات روزانه ام را ثبت می کردم،اما درست و زیبا نوشتن را نمی دانستم.سرانجام در یکی از روزهای کرونایی تصمیم جدی برای این کار گرفتم وپس از جستجو در اینترنت با کلاس نویسندگی خلاق آقای کلانتری عزیز آشنا شدم.ثبت نام کردم ودرانتظار روز مصاحبه ماندم.درساعت مقرر به آقای کلانتری تلفن کردم.شنیدن صدای مهربان و پراز آرامش ایشان مرا سرشار از شوق شرکت در کلاس کرد.درآن روزهایی که پدرم را دراثر این بیماری مخوف ازدست داده خودم هم به تازگی از آن بیماری رها شده بودم،این بهترین تصمیمی بود که گرفتم وبه آن میبالم.آقای کلانتری عزیز،شما علاوه بر اینکه در آموزش مطالب نویسندگی صبر وحوصله ی فراوان دارید،با روحیه ی بسیار بالای خودبه شاگردانتان درس امیدوپشتکار می دهید.شما شوق زندگی را در من زنده کردید.از خداوند می خواهم که در زندگی احساس خوشبختی کنید و مثل همیشه موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *