کلاس آنلاین نویسندگی خلاق

کلاس آنلاین نویسندگی خلاق|غیرحضوری|اصول داستان‌نویسی، نگارش غیرداستانی و تولید محتوا|بازخورد به نوشته‌ها و پیگیری نوشتن کتاب

ممکن است نداشتن پاسخ روشن برای سؤالات بالا و ده‌ها سؤال مشابه دیگر مسیر نویسندگی را برای شما مه‌آلود کرده باشد.

مدرسه نویسندگی در سال‌های اخیر تلاش داشته تا پاسخ مناسبی را برای دغدغه‌های شما فراهم کند.

دوره‌ی آنلاین نویسندگی خلاق از موفق‌ترین پروژه‌های آموزشی مدرسه نویسندگی در سال‌های اخیر است. با بهره گرفتن از آموزش‌‌های این دوره می‌توانید نقشه‌ی راه نویسندگی خودتان را طراحی کنید.

شرایط شرکت در دوره‌ی نویسندگی خلاق

در گام اول نام و نام خانوادگی خودتان را از طریق پیامک (sms) برای شماره‌ی زیر ارسال کنید:

09106561376

اگر خارج از ایران هستید یا در ارسال پیامک مشکل دارید می‌توانید از طریق نشانی تلگرامی زیر نام و نام خانوادگی و شماره‌ی تماستان را برای ما بفرستید:

nevisandeganim➤

سپس برای شما زمان معینی جهت مصاحبه‌ی تلفنی پیامک خواهد شد. 

۱ الی ۳ روز

شیوه‌ی برگزاری دوره‌ی آنلاین آموزش نویسندگی خلاق
آشنایی با بخشی از دوره‌ی نویسندگی خلاق
کلاس آنلاین نویسندگی خلاق
بازخوردهای تازه‌ی اعضای دوره‌

«این صفحه را ساخته‌ام تا دوستانم در کلاس نویسندگی خلاق دربارۀ حس و حالشان از حضور در این دوره برایم بنویسند و بگویند پیش از این دوره به نوشتن چگونه نگاه می‌کردند و با ورود به این دوره به چه دیدگاهی رسیدند.»

برنامه‌ی آموزشی کلاس آنلاین نویسندگی
Creative writing
دانلود دفترچه‌راهنمای دوره‌ی نویسندگی خلاق
برخی از سرفصل‌های دوره‌ی نویسندگی خلاق

شاهین کلانتری

نویسنده، سخنران و مدیر مدرسه نویسندگی

شاهین کلانتری فعالیت در عرصه‌ی هنر و رسانه را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد. او با انتشار هزاران مقاله و یادداشت درباره‌ی نوشتن، نویسندگی و تولید محتوا در سال‌های اخیر یکی از فعال‌ترین نویسندگان ایران بوده است.

شاهین کلانتری در سال ۱۳۹۷ کتاب «چرا باید زیادتر حرف بزنیم؟» منتشر کرد. همچنین در سال ۱۴۰۰ کتاب دومش با عنوان «شاهراه تأثیرگذاری» را به چاپ رساند. چاپ اول این کتاب کمتر از یک ماه به پایان رسید.

لینک دریافت رایگان کتاب شاهراه تأثیرگذاری: دانلود

اولویت شاهین کلانتری در مسیر آموزش، ارتقای مداوم دوره‌ی آنلاین نویسندگی خلاق است.

اطلاعات دوره

۸ جلسه‌ی ۱ ساعته+ جلسات بازخورد

روزهای یکشنبه یا دوشنبه از ساعت ۱۹ الی ۲۰

به‌طور موقت با تخفیف ویژه ۱،۹۰۰،۰۰۰ تومان

۳،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان

درخواست شرکت در دوره‌ی نویسندگی خلاق

در گام اول نام و نام خانوادگی خودتان را از طریق پیامک (sms) برای شماره‌ی زیر ارسال کنید:

09106561376

اگر خارج از ایران هستید یا در ارسال پیامک مشکل دارید می‌توانید از طریق نشانی تلگرامی زیر نام و نام خانوادگی و شماره‌ی تماستان را برای ما بفرستید:

nevisandeganim➤

سپس برای شما زمان معینی جهت مصاحبه‌ی تلفنی پیامک خواهد شد. 

۱ الی ۳ روز

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

363 پاسخ

  1. سلام روز بخیر. من قبلا تو این دوره شرکت کردم. اما گواهی پایان دوره صادر نمیشد.
    استاد جان الان ممکنه بهمون گواهی پایان دوره رو بدهید؟

  2. سلام خدمت شما استاد محترم!
    من دخترَ از افغانستان هستم که ۱۸ سال سن دارم. بنابر مشکلات که در کشورم وجود دارد نمیتوانم تحصیل کنم، اما از زمان طفولیت اهداف و آرزو های بزرگِ داشتم، و به موفقیت فکر میکردم. پس نمیتوانم اجازه دهم زندگیم بر هیچ بگذرد. به همین خاطر جذب دنیا نویسندگی شدم چون فکر کنم برای وارد شدن به دنیاِ قشنگ نویسندگی لازم نیست که حتماً از کدام مکتب یا دانشگاه فارغ گردی، و اخیراً با شما استاد کلانتری عزیز و دوره هایتان آشنا شدم و بخاطر قدم گذاشتن در این راه و نشان دادن قدرت خود ودختران شبیهِ خودم که اهداف بزرگ دارند ولی با محدودیت های فراوان مواجه هستن به کمک شما و راهنمایی شما نیاز دارم. خیلی خوشحال شدم که فارسی زبانان غیر ایرانی نیز میتوانند در دوره هایتان شرکت کنند. امیدوار هستم پیام من را دریافت نموده پاسخ دهید. باز هم سپاس فراوان!

  3. سلام وقتتون بخیر
    من خیلی دوست دارم این کلاس رو شرکت کنم ولی دوبار درخواست شرکت در کلاس نویسندگی خلاق رو دادم ولی برای من پیامکی ارسال نشده!..
    اگه میشه پیگیری کنید..

  4. سلام وقت بخیر
    برای افرادی که. در این زمینه هیچ نمیدانن ولی میخوان شروع کنن قابل استفاده هست ؟ چون ممکن هست در آزمون قبول نشن . مثل خودم

    1. سلام
      وقت شماهم بخیر
      این دوره مهارت نوشتن رو از پایه به شما آموزش می‌ده. اما اگر دوست دارید قبل از شرکت در این دوره، دانش بیشتری درباره نویسندگی کسب کنید، پیشنهاد می‌کنم این دو لینک رو بررسی کنید:
      وبینارهای روزانه اهل‌نوشتن
      چگونه نویسنده شویم؟ آموزش نویسندگی با برنامه‌ای ۱۰ هفته‌ای برای شروع و تمرین نوشتن

  5. سلام وقتتون بخیر و خوشی باشه
    من چند وقت پیش مصاحبه تلفنی رو انجام دادم و وقتی به زمان کلاسا رسید با ساعت کاری من تداخل داشت، نمیدونم اسم اینو چی میذارید ولی من شدیدا به کلاس شما باور دارم طوری که اصلا نمیتونم کلاسای دیگه شرکت کنم، هربارم میبینم زمانش همچنان مثل قبل هست. ایکاش یبارم جمعه یا پنجشنبه ها بذارید
    من دوس دارم هیجان و فعالیت کلاس آنلاین رو همزمان با حضور استاد تجربه کنم اگرچه میدونم کلاسا مجدادا ثبت و ضبط میشه و میتونم بعدا هم ببینم. بهرحال نظری بفرمایید یا راهنمایی چیزی سپاسگزار میشم

    1. سلام دوست عزیز
      باعث خوشحالی و افتخار ماست که بتونیم با شما همراه باشیم.
      می‌تونید با پشتیبان تلگرامی در ارتباط باشید تا بهتر بتونن شما رو راهنمایی کنن: @madreseonlinenevisandegi

  6. سلام وقت بخیر
    من ۲۶ سالمه. از سن ۱۸ تا ۲۲ سالگی مینوشتم و بیشتر داستانک و داستان کوتاه مینوشتم و نوشتن یک رمان هم شروع کرده بودم. جلسات انجمن اهل قلم هم شرکت میکردم و به گفته بزرگان داستان استانم استعداد خوب و ذهن خلاقی داشتم و از طرف دیگه معمولا داستان های پخته ای مینوشتم. بنا به مشکلات زیادی که داشتم توی ۲۲ سالگی تصمیم گرفتم دیگه ننویسم. و الان باز دلم میخواد شروع کنم.
    حالا با توجه به اینکه در شرایط موقتی فعلیم وقت زیادی ندارم که ساعت ها بخوام بشینم پای نوشتن، میخواستم بدونم چقدر وقت باید در طول روز اختصاص بدم به این کار؟! و اینکه با این پیش زمینه ای که عرض کردم چه دوره ای رو باید شرکت کنم؟!

    1. سلام دوست عزیز
      باعث افتخار ماست که عزیزانی مثل شما با ما همراه هستند.
      ما به عنوان نویسنده برای اینکه بتونیم سهم روزانه‌ی عادت نوشتن رو ادا کنیم باید سبک زندگی و نظم شخصی خاص خودمون رو ایجاد کنیم. برای شروع میتونید 5تا 5دقیقه در طول روز به صورت پراکنده یا متمرکز روی نوشتن وقت بذارید. توضیحات بیشتر درباره‌ی این تکنیک رو میتونید از طریق لینک زیر توی سایت آقای کلانتری مطالعه کنید: تمرین ۵ دقیقه | تمرین ساده‌ای برای تبدیل نوشتن به عادتی همیشگی
      اما پیشنهادی که میتونیم به شما بدیم برای اینکه انگیزه‌تون در مسیر نوشتن حفظ بشه، شرکت در وبینارهای رایگان اهل نوشتن هست. کارگاه تمرین نوشتن هم میتونه خیلی کمکتون کنه دوباره با اشتیاق بیشتری نوشتن رو تمرین کنید. درباره‌ی هرکدوم از این دو مورد میتونید به لینک‌های زیر مراجعه کنید:
      وبینار روزانه‌ی اهل نوشتن
      کارگاه آنلاین تمرین نوشتن

      1. سلام استاد کلانتری خیلی دلم میخواد که در این دوره باشم .
        اما دوره های دیگر رو تمام کنم و پول جمع کنم برای این دوره . فکر میکنم هنوز آمادگی ندارم . روی خودم دارم کار میکنم. من برای خودم یک فرصت ۵ ساله تعیین کردم . اهسته و با برنامه ریزی به هدفم خواهم رسید در کنار شما .
        ممنونم از وبینار های روزانه ات و گروه های فوق العاده ات .
        دوستان دارم استاد مهربان پسر پر تلاش

  7. سلام برشما.
    سوالم درمورد این دوره نیست در مورد کارگاه تمرین نوشتن هستش.
    من متاسفانه نتونستم به این کارگاه برسم و سوالم اینه که آیا این کارگاه هر ماه برگزار میشه که من ماه بعدی شرکت کنم؟
    ممنون

  8. خیلی ممنون از پاسخ گوی شما بزرگوار🌹

    من فقط چالشم اینه یعنی اگه میخوایم کسب ودرامد کنیم باید دوره ای نویسندگی کارآفرین ببینیم؟؟

    1. درود بر شما
      اگر تصمیم دارید از طریق نوشتن به کسب درآمد برسید و نویسندگی ادبی خیلی مدنظرتون نیست، حداقل باید یکی یا هردوی این مهارت‌ها رو داشته باشید:
      تولید محتوا (شامل طراحی محتوا و تعیین استراتژی محتوا، بازاریابی محتوا، مقاله‌نویسی و…)، کپی‌رایتینگ (نوشتن متن‌های تاثیرگذار و تبلیغ‌نویسی)
      بخش‌های مهم و تاثیرگذار این دو مهارت رو توی دوره نویسنده کارآفرین آموزش می‌بینید. اما اگر هدفتون نوشتن متن‌های ادبی هست دورۀ نویسندگی خلاق می‌تونه براتون کاربردی‌تر باشه.

  9. سلام وقت تون بخیر مطالبتون عالی هست وارزشمند
    میخواستم بدونم تفاوت این کلاس نویسندگی بابقیه کلاس ها در چیست؟
    چون چندتا دوره دیگه نویسندگی دارین من واقعا گیج شدم ممنون میشم توضیح بدین🙏

    1. سلام
      وقت شما هم بخیر
      ممنون از همراهی‌تون.
      این دوره جامع‌ترین آموزش تخصصی نویسندگی خلاق ما هست که به صورت آنلاین و از پایه روی مهارت نوشتن کار می‌کنیم. هم نویسندگی داستانی و هم غیر داستانی رو شامل میشه. بقیه‌ی دوره‌ها در زمینه‌های دیگه‌ی نویسندگی هستند. مثل تولید محتوا، کپی‌رایتینگ و… میتونید به سرفصل هر دوره مراجعه کنید و جزئیات هر دوره رو بررسی کنید.

  10. من علاوه بر نویسندگی کلی نکته‌های بسیار خوب دیگه از شما یاد گرفتم. اینکه اصلا نحوه درست کتاب خوندن چه طوریه و چه جور کتاب‌هایی ما رو به مسیر و هدفون در مدت زمان کمتری هدایت میکنه… جو صمیمانه کلاس و ذوق و انرژی که برای ما میذارید قابل توصیف نیست… فقط میتونم بگم بهترین استاد و راهنمای من بودید… شاد و پیروز باشید .

  11. سلام وقت بخیر
    استاد جان چند روزی هست اپلیکیشن بالا نمیاد چ کنیم

  12. سلام من ۱۱ سال دارم میتونم در این دوره شرکت کنم؟

      1. سلام بر شما.
        یعنی هیچ راهی نیست؟
        چون خیلی به دنیال این دوره بودم و آمادگی کامل هم دارم.
        اگر راه دیگری داره لطفا بگید
        مرسی

        1. سلام دوست عزیز
          البته که راهی هست. شما میتونید به جای این دوره، توی کارگاه تمرین نوشتن با ما همراه بشید. با این کار علاوه‌بر اینکه نویسندگی رو به بهترین شکل شروع می‌کنید، بیشتر با مدرس‌ها و فعالیت‌های مدرسه نویسندگی آشنا می‌شید. در کنار این دوره هم می‌تونید از دوره‌های آموزشی رایگان ما استفاده کنید و مهارتتون رو بیشتر کنید.
          برای ثبتنام دوره‌ی تمرین نوشتن از طریق لینک زیر اقدام کنید:
          کارگاه تمرین نوشتن

          آموزش‌ها رو می‌تونید با مطالعه‌ی این مقاله شروع کنید:
          چگونه نویسنده شویم؟

  13. سلام درحال حاضر دوره ی جدید نویسندگی از چه تاریخی شروع میشه؟

  14. سلام عرض میکنم
    من طرح وای فای را دیدم ترغیب به شرکت در کلاس نویسندگی خلاق شدم و اینکه در این ۵ جلسه ایا نوشتن کتاب وبررسی موضوع کتاب استارت می‌خوره
    ارزومه که سال جدید دو کتاب بنویسم البته مراحل کتابنویسی را میدانم ارتقا نویسندگی مدنظرم هست

    1. دوست عزیز سلام، دوره‌ی نویسندگی خلاق با این هدف برگزار می‌شه که شما اصول نوشتن و البته داستان‌نویسی رو خیلی خوب یاد بگیرید. همه‌ی تلاش ما اینه که در انتهای دوره شما با نکات مهمی مثل ایده‌یابی، پیرنگ، شخصیت‌پردازی، دیالوگ نویسی و … آشنا شده باشید. در کنار این پنج جلسه، سه جلسه‌ی بازخورد و پرسش و پاسخ داریم. شما می‌تونید قسمتی از نوشته‌هاتون رو با هماهنگی پشتیبان در جلسه بخوانید و از استاد و سایر هم‌کلاسی‌ها بازخورد بگیرید. پیشنهاد می‌کنم با توجه به دغدغه‌ای که دارید،این دوره رو از دست ندید.

  15. سلام ، وقت بخیر ، میخواستم بپرسم الان که اوضاع اتصال به واتساپ یا تلگرام ، چندان جالب نیست ، باز هم فقط در این دو جا فعالیت دارید ؟ بستر دیگه ایی فعالیت ندارید ؟

    1. سلام تارای عزیز. خداقوت. بله، درحال حاضر سایت و پیج مدرسه، آقای کلانتری و کانال تلگرامشون فعاله. پشتیبانی‌ها هم در تلگرام و واتساپ انجام می‌شه.

  16. سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم اگر در مصاحبه‌ی کتبی قبول شدیم باید بلافاصله شرکت کنیم یا امکانش هست حتی چندماه بعد در دوره شرکت کنیم؟
    و اینکه درمورد سه جلسه بازخورد توضیح بیشتر میفرمایید؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهتر هست هر زمان که تصمیم به شرکت در دوره داشتید برای مصاحبه اقدام کنید.
      سه جلسه‌ی پایانی دوره، اعضا می‌تونن بر اساس آموزش‌هایی که دریافت کردند متنی آماده کنند تا به صورت تخصصی بررسی بشه. این متن سر کلاس خونده میشه و توسط استاد و سایر اعضای دوره نقد میشه.

      1. آهان خیلی ممنونم
        و یک سوال دیگه اینکه شرکت در این دوره برای یادگیری تولید محتوا مناسب و کافیه؟

        1. خواهش میکنم.
          برای آشنایی با تولید محتوا و شروع این مسیر میتونه مناسب باشه ولی آموزش تخصصی راجع به این موضوع توی این دوره ارائه نمیشه.

  17. سلام من نمیدونم کتاب نویسی بهتره یا فیلمنامه نویسی و کدوم درآمد داره ک بتونم ب عنوان شغل از نویسندگی استفاده کنم و اگ فیلمنامه نویسی رو انتخاب کنم مثلا کارگردانا از من می‌خرن؟ یا کتاب. کدوم بهتره ممنون میشم بگین

    1. سلام دوست عزیز
      نمیشه گفت کدوم بهتره. هرکدوم حوزه‌های فعالیت و علاقه‌مندهای خاص خودش رو داره.
      اگر هدفتون از نویسندگی فقط کسب درآمد هست، هیچ کدوم از دو موردی که گفتید نمیتونه برای شما درآمد قابل توجهی داشته باشه.
      برای کسب درآمد از طریق نوشتن میتونید راجع به تولید محتوا تحقیق کنید. توی دو مطلب زیر اطلاعاتی هست که میتونه توی این موضوع شما رو راهنمایی کنه:
      شغل نویسندگی

      تولید محتوا چیست؟

    2. سلام پیشنهاد می‌کنم با دوره‌ی نویسندگی خلاق شروع کنید، این دوره به شما کمک می‌کنه چشم‌اندازهای جدیدتری پیش روی شما قرار بگیره و مسیر مبهم بعدی براتون شفاف‌تر بشه. فیلم‌نامه یا داستان‌نویسی ابتدا نیاز داره اصول نوشتن رو بیاموزیم. دوره‌ی نویسندگی خلاق به همین هدف برگزار می‌شه.

  18. سلام
    من قبلا اپلیکشن نویسندگی را ثبت نام کرده بودم ودو تا برنامه هم خریداری کرده ام و الان گوشی جدید گرفتم و متاسفانه تمام اطلاعات قبلی من پاک شده و حتی ایمیل و نام کاربری را هم فراموش کردم چی زدم فقط شماره تماس یکی هست ، امکانش هست راهنمایی بفرمایید؟

    1. سلام. لطفا از طریق آیدی زیر با پشتیبانی تلگرامی مدرسه نویسندگی در ارتباط باشید تا فایل دوره‌هایی که تهیه کردید رو برای شما ارسال کنیم.
      @madreseonlinenevisandegi

  19. سلام استاد از چه طریقی میشه پکیج های آموزشی شما را تهیه کرد؟
    من به خاطر محدودیت زمان امکان حضور در کلاس های آنلاین و حضوری را ندارم.
    اگر پکیج آموزشی یا حتی ضبط جلسات و کلاس هاتون را میشود استفاده کرد ممنون میشوم که راهنمایی بفرمایید.

  20. سلام
    این دوره مناسب چه سنی هست ؟ آیا بزرگسالان هم میتونند شرکت کنند ؟ مثلا 26 ساله؟

  21. سلام خسته نباشید استاد …. ببخشید من خیلی علاقه دارم به نویسندگی و بعضی از مطالب های شما رو خوندم و درسای زیادی رو ازشون گرفتم ولی واقعا میترسم برم تو کار نوشتن ترس شکست خوردن دارم و کلی سوال تو ذهنمه که چ جوری باید نوشته هامو به گوش ملت برسونم اصلا اگه بنویسم کسایی هستن که ازم حمایت کن یا واقعا خوششون میاد
    الان اگه من در هر زمینه ای بخوام بنویسم چه جوری به گوش بقیه برسونم باید بعدش پیش چ ادمایی برم تقریبا یه سالی هست که دارم به صورت جدی رو نوشتن تمرکز میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *