کلاس آنلاین نویسندگی خلاق

کلاس آنلاین نویسندگی خلاق|غیرحضوری|اصول داستان‌نویسی، نگارش غیرداستانی و تولید محتوا|بازخورد به نوشته‌ها و پیگیری نوشتن کتاب

ممکن است نداشتن پاسخ روشن برای سؤالات بالا و ده‌ها سؤال مشابه دیگر مسیر نویسندگی را برای شما مه‌آلود کرده باشد.

مدرسه نویسندگی در سال‌های اخیر تلاش داشته تا پاسخ مناسبی را برای دغدغه‌های شما فراهم کند.

دوره‌ی آنلاین نویسندگی خلاق از موفق‌ترین پروژه‌های آموزشی مدرسه نویسندگی در سال‌های اخیر است. با بهره گرفتن از آموزش‌‌های این دوره می‌توانید نقشه‌ی راه نویسندگی خودتان را طراحی کنید.

شرایط شرکت در دوره‌ی نویسندگی خلاق

در گام اول نام و نام خانوادگی خودتان را از طریق پیامک (sms) برای شماره‌ی زیر ارسال کنید:

09106561376

اگر خارج از ایران هستید یا در ارسال پیامک مشکل دارید می‌توانید از طریق نشانی تلگرامی زیر نام و نام خانوادگی و شماره‌ی تماستان را برای ما بفرستید:

nevisandeganim➤

سپس برای شما زمان معینی جهت مصاحبه‌ی تلفنی پیامک خواهد شد. 

۱ الی ۳ روز

شیوه‌ی برگزاری دوره‌ی آنلاین آموزش نویسندگی خلاق
آشنایی با بخشی از دوره‌ی نویسندگی خلاق
کلاس آنلاین نویسندگی خلاق
بازخوردهای تازه‌ی اعضای دوره‌

«این صفحه را ساخته‌ام تا دوستانم در کلاس نویسندگی خلاق دربارۀ حس و حالشان از حضور در این دوره برایم بنویسند و بگویند پیش از این دوره به نوشتن چگونه نگاه می‌کردند و با ورود به این دوره به چه دیدگاهی رسیدند.»

برنامه‌ی آموزشی کلاس آنلاین نویسندگی
Creative writing
دانلود راهنمای دوره‌ی نویسندگی خلاق
برخی از سرفصل‌های دوره‌ی نویسندگی خلاق

شاهین کلانتری

نویسنده، سخنران و مدیر مدرسه نویسندگی

شاهین کلانتری فعالیت در عرصه‌ی هنر و رسانه را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد. او با انتشار هزاران مقاله و یادداشت درباره‌ی نوشتن، نویسندگی و تولید محتوا در سال‌های اخیر یکی از فعال‌ترین نویسندگان ایران بوده است.

شاهین کلانتری در سال ۱۳۹۷ کتاب «چرا باید زیادتر حرف بزنیم؟» منتشر کرد. همچنین در سال ۱۴۰۰ کتاب دومش با عنوان «شاهراه تأثیرگذاری» را به چاپ رساند. چاپ اول این کتاب کمتر از یک ماه به پایان رسید.

لینک دریافت رایگان کتاب شاهراه تأثیرگذاری: دانلود

اولویت شاهین کلانتری در مسیر آموزش، ارتقای مداوم دوره‌ی آنلاین نویسندگی خلاق است.

اطلاعات دوره

۸ جلسه‌ی ۱ ساعته+ جلسات بازخورد

روزهای یکشنبه یا دوشنبه از ساعت ۱۹ الی ۲۰

به‌طور موقت با تخفیف ویژه ۱،۹۰۰،۰۰۰ تومان

۳،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان

درخواست شرکت در دوره‌ی نویسندگی خلاق

در گام اول نام و نام خانوادگی خودتان را از طریق پیامک (sms) برای شماره‌ی زیر ارسال کنید:

09106561376

اگر خارج از ایران هستید یا در ارسال پیامک مشکل دارید می‌توانید از طریق نشانی تلگرامی زیر نام و نام خانوادگی و شماره‌ی تماستان را برای ما بفرستید:

nevisandeganim➤

سپس برای شما زمان معینی جهت مصاحبه‌ی تلفنی پیامک خواهد شد. 

۱ الی ۳ روز

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

356 پاسخ

  1. سلام،وقت به خیر
    کلاس تولید محتوا هم دارید؟
    با نویسنده خلاق فرق دارد؟

  2. من کلاس تولید محتوا شرکت کردم خیلی کلاس را دوست داشتم حس می کردم که در نوشتن دستم تند تر و فکرم باز تر شده
    در حال حاضر ! در نویسندگی خلاق ثبت نام کردم و دلم می خواهد روزی نویسنده ی معروفی بشوم از استاد کلانتری بابت کلاس های مفیدش ، که راه اندازی کرده سپاسگزارم

  3. درود
    من اصلا با نویسندگی آشنایی نداشتم و فکر میکردم باید تخصص و استعداد خاصی داشته باشم. ولی همیشه نویسندگان را دوست می داشتم و آرزو میکردم کاش می‌شد مثل آنها باشم‌. به تعدادی از افرادی که در کلاسهای خودشناسی من شرکت میکردن میگفتم که استعداد نویسندگی دارن و تشویقشان میکردم ادامه بدهند و مهارت کسب کنن ولی کسی نبود که به خودم بگوید اینکار را انجام بده!
    کم کم به خودم گفتم خب در کلاس نویسندگی شرکت کن و امتحان کن.
    در اینستا با کلاسهای استاد کلانتری آشنا شدم و اینجا بود که یک نفر به من گفت نباید استعداد یا مهارت خاصی داشته باشی فقط خواستن و انجام دادن و تمرین کردن و مداومت داشتن مهم است و بسیار بسیار ازشون سپاسگزارم.
    من در این کلاس با دنیای زیبا و جذاب و شگفت انگیزی آشنا شدم همه چیز زندگی من متحول شده و به همه چیز با دید متفاوتی نگاه میکنم. متفاوت فیلم میبینم و متفاوت کتاب می ‌خوانم و حتی متفاوت به آدم‌ها و حیوانات و گیاهان و جهان اطرافم نگاه میکنم. هر روز صفحات صبحگاهی را با شوق می نویسم و خداروشکر میکنم.
    در اینجا از اقای کلانتری و تیم خوبشان قدردانی میکنم امیدوارم خیروبرکت و نور و اگاهی در زندگیشان جاری باشد.
    متشکرم

  4. سلام بر شما استاد بزرگوار
    از کودکی سعی در نوشتن داشتم اما نمی‌دانستم چگونه!
    همیشه دغدغه ی نوشتن را در سر داشتم، دوست داشتم به تخیلی دست یابم و شخصیت هایی می آفریدم که در ذهن و خیال خود با آن ها حرف بزنم.
    اما در آن موقع از نوشتن چیزی نمی‌دانستم. نه می‌دانستم چگونه شروعش کنم، چگونه ادامه دهم و چگونه پایان دهم.
    کم کم از نوشتن به مدت دوسال دور شدم.
    ناخودآگاه پس از گذشت دوسال چیزی فکرم را به خودش مشغول کرد؛متنی نوشتم و عاشق آن متن شدم؛ کم کم سعی کردم به آن متن چیزهایی اضافه کنم؛ شاید به بهانه ی آن هفته ای دوبار می‌نوشتم…..

    خیلی درست یاد ندارم، فکر کنم اواخر خرداد ماه بود که به طور خیلی اتفاقی برادرم وارد پیج شما شد و وقتی از دوره ی نویسندگی خلاق باخبر شدم، فوری ثبت نام کردم .
    کمی برای مصاحبه با شما استرس داشتم. وقتی خانم ایمانی برنامه ی کلاس هارو گفتند و قبول شدم، دیگر انگار همه چیز طبق فکرم پیش می‌رفت.
    پنجشنبه ها ساعت هفت عصر؛ زمانش از نظر من جادویی بود، برای همین تمام هفته را چشم به راه کلاس ها می‌ماندم، تا اینکه آخرین پنجشنبه فرا رسید……

    شما باعث شدید من مسیرمو بهتر بشناسم، زیرا هیچ موقع درباره ی نوشتن اینگونه فکر نمیکردم و هیچ فکری برای نوشتن در زندگیم نداشتم.
    هم اعضای خود مدرسه نویسندگی، هم شما و هم دوستان، دست به دست هم می‌دادید تا این دوره یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین ها باشد……
    ((با کمی تاخیر))

  5. با سلام خدمت استاد بزرگوار
    در پی نوشتن و در حال جستجو در گوگل نامی توجه من را جلب کرد با دقت تمام نوشته های سایت را خاندم هر چه پیش میرفتم بیشتر کنجکاوتر میشدم. علاقه ام به نویسندگی انقدر بالا رفت که نمیدانم چگونه درگیر کلاسی اینچنین پراز عشق و علاقه و مربی ای با عشق و وجدان کاری شدم. امیدی به ثبت نام نداشتم گمان کردم مانند تمام سایتهای دیگر باید ماهها منتظر بازخورد باشم. اما ناگهان پیامی زیبا امیدوارم کرد…
    استاد فقط باید با تمام وجود بگم انقدر تاثیر گذار بودید و هستید که همچنان پیگیر نوشته هایم با یاد شما هستم. پرقدرت جلو میروم و به کمکتان برای جاپ کتابم احتیاج دارم. شما بهترینید و عاشق نوشتن که عشق را انتقال میدهید. برقرار باشید و مانا🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  6. بهترین کلاسی که می‌توانستم شرکت کنم همین کلاس نویسندگی بود، نه به خاطر محتوای جذاب و کاربردی و مطالب پربارش، بلکه به جهت وجود استاد شاهین کلانتری که با محبت و سخاوت بی دریغ خودشون در گفتن تجارب و اطلاعات ارزنده، نقاط قوت هر کسی را پررنگ میکنند و بهش پرو بال می دهند.

  7. سپاس بی حد و بی کران بابت کلاس خوب و تاثیرگذار نویسندگی خلاق
    هیچ وقت این روزها و ساعات سپری شده با شاهین کلانتری را از یاد نمی برم و این آغاز راه جدید برای من است.

  8. ظهرهای جمعه را با شاهین کلانتری در کلاس نویسندگی خلاق ، زندگی کردم .او مردی پرانگیزه پرتلاش و کاربلد است .برای من که خود یک معلم هستم خوب قابل درک است که مدیریت کلاس آنلاین آن هم به صورت زنده ، جاری و تاثیرگذار کار ساده ای نیست و شاهین کلانتری با مثالهای خوبش مزاحهای به موقعش و جدیتش در آموزش به خوبی از پس این کار بر می آید .کلاس نویسندگی خلاق پر از ایده های نو و تجربه های ناب و یادگیریهای تازه بود که مربی آن سخاوتمندانه هیچ مطلبی را دریغ نمی کرد .برایش ارزوی موفقیت دارم .

  9. بیش از یک سال بود که می‌خواستم در کلاس استاد شرکت کنم و همت نمی‌شد. تا اینکه بلاخره برای نظم دادن به مسیرم در نوشتن و گرفتن یک برنامه‌ی منسجم در کلاس شرکت کردم. دقیقا لحظه لحظه‌ی کلاس چیزی بود که می‌خواستم و با تمام وجود فلسفه‌ی هر تمرین را درک می‌کردم و می‌دانستم تک تک تمرین‌ها چطور در یک نوشته می‌تواند برای من کاربرد داشته باشد.
    من ۵سال است که می‌نویسم اما مباحثی که در کلاس بیان می‌شد طوری بود که انگار برای من گفته می‌شود، و این به دلیل این بود که استاد به موانع و مشکلات راه نویسندگی و مواردی که نیاز است تقویت شود، واقف بودند.
    خوشحال‌کننده‌تر از همه‌چیز وعده‌ی تداوم ارتباط ما با استاد، از طریق سایت و لایوها و اینستاگرام و کارگاه تولید محتوی است.
    سوای از نوشتن کلاس برای من کلاس درس زندگی‌ است. کلاس تصمیم‌گیری‌ها و مسیرها و هدف‌ها.
    این کلاس از بهترین فصل‌های زندگی من بود.
    پایان سردرگمی‌ها. و شروع مسیری که به آن عشق می‌ورزم: نوشتن.
    استاد فوق‌العاده‌اید و بی‌نظیر.
    ممنونم

  10. دوره نویسندگی خلاق چراغ راهی را برای من روشن کرد تا بتوانم از چهارچوب‌های همیشگی ذهنی خود فاصله بگیرم و ایده‌‌هایم را از زوایای مختلفی بررسی کنم و به بهترین شکل بسط دهم.
    این دوره ضمن آشنا کردن مخاطب با اصول نویسندگی روز دنیا و معرفی منابع مناسب برای خواندن و یا دیدن، نقشه‌ی راهی به شرکت کنندگان ارائه می‌دهد که بتوانند خودشان ماهیگیری یاد بگیرند و از دریای عمیق نویسندگی ماهی‌های نابی شکار کنند.

  11. چند کلمه ای بعد از آخرین جلسه ی دوره نویسندگی خلاق
    صبح جمعه های پرشور و اشتیاقی داشتم و در تمام طول هفته منتظر شروع کلاس بودم.
    بعد از این دوره اشتیاق من برای نوشتن بیشتر شد و به خودم امیدوار شده‌ام.
    هدفم را جدی تر در پیش می‌گیرم و با تمام جدیتم، روح خلاق نویسندگی‌ام را پرورش می‌دهم.
    از استاد عزیز، جناب شاهین کلانتری متشکرم بخاطر این ده جمعه‌ی شیرین و دوست‌ داشتنی.

  12. استاد عزیز خدا را شاکرم که باشما آشنا شدم. دوره های زیادی برای نویسندگی شرکت کردم اما با شرکت در لایو های شبانه شما احساس کردم هیچ نمی دانم و هیچ‌ نخوانده‌ام تصمیم گرفتم در دوره نویسندگی خلاق شرکت کنم. هرچند آموزش های شما پایان ناپذیر است اما نوشته هایم را با آنچه از شما آموختم بازنویسی کردم. تازه عاشق کلمات شدم و بیشتر نوشتن. هرگز شما را از دست نخواهم داد. و امیدوارم بتوانم شاگرد خوبی برایتان باشم.

  13. سلام استاد عزیزم.

    استاد:سلام شما خانوم حمیده کریمی هستید درسته؟
    من: بله
    استاد: زنده باد زنده باد….
    .
    .
    .
    .
    استاد: فکر میکنی در روز ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در چه جایگاهی هستی؟
    من: دوست دارم از خودم راضی باشم و احساس کنم برای دغدغه ای که در ذهن دارم تلاش کرده باشم. رسیدن برایم اهمیت ندارد.فقط دوست دارم تلاش کنم.

    استاد عزیزم در این ده هفته گره های کور کلاف در هم تنیده ی ذهنم را با کمک شما باز کردم و قطعا این گره ها باز نمیشد مگر با صبر و راهنمایی شما . سپاسگزارم برای تک تک لحظات خوبی که برایم ساختید. امیدوارم که بتونم چراغ روشنایی که در ذهنم روشن کردید را همیشه پرفروغ نگه دارم.
    ممنونم.

  14. نامه ای از طرف دانش آموز کوچک مدرسه نویسندگی به مدیر مدرسه
    سلام استاد
    چندسالی است که ادبیات رشته تحصیلی مورد علاقه ام بوده و هست اما همیشه چیزی دردرونم سرگردان و معلق بود وبه هرگوشه و کناری هم که چنگ میزدم یا میپرسیدم انگار تازه مرا دورتر میکردند وخودم هم نمیدانستم دقیقا آن چیزگمشده چیست. و سعی میکردم باکارهای مختلف رویش سرپوش بگذارم.
    ضعف نوشتن و بیان افکار و احساساتم برایم همیشگی شده بود مانندی لاکی برپشتم سنگینی میکردم و بدون انکه بدانم چیست آنرا به دوش میکشیدم. حفره ای در وجودم مانندآتش فشان غیرفعالی که هرازآگاهی به جوش می¬آمد وخیلی زود سرد میشد.
    تااینکه با مدرسه نویسندگی به طور اتفاقی آشنا شدم.
    از تمرین ها،روش تدریس و تمام زیبایی های کلاس نویسندگی هرچقدر بگویم کم است.
    شاهین کلانتری استاد خوبم شما باعث شدید من به معجزه‌ی نوشتن ایمان بیاورم. من که از نوشتن یک پاراگراف هراس داشتم و جامه‌ی عزا به تن میکردم حالا بعد از کلاس نویسندگی ۶صفحه بی وقفه از افکار و احساساتم و تجربیاتم در این کلاس نوشتم و با وجود اینکه جلسه‌ی اخر راهم نتوانستم آن‌لاین شرکت کنم.
    یادم می‌‌آید هنگام ثبت نام کلاس دغدغه و هدف خاصی برای نویسنده شدن نداشتم و شاید هم چون ناامید شده بودم و راهی پیدا نکرده‌بودم. همچنین چیزی به نام استعداد نویسندگی بیشتر مرا ترسانده بود و دست و پایم را بسته نگه‌میداشت. خواهشی در درونم بود که خفه‌اش کرده بودم.
    هنگام شرکت در کلاس فقط میخواستم چیزهایی را که میخواهم بتوانم بنویسم و بهتر حرف بزنم.‌ازپس یک معرفی ساده خودم بر‌بیایم.
    من از همان ابتدا که در مصاحبه کلاس شرکت کردم فرد نتیجه گرایی نبودم و فکر میکردم این کلاس هم تیری در تاریکی است و امتحانش میکنم و اینکه مدت زمانی با شما ودوستان خوبی میگذرانم و مطالبی که مورد علاقه‌ام بود را یادمیگیرم.
    البته روزهایی هم بود که تمرین‌ها برمن سخت میگذشت یا مثل همیشه تنبلی و بعد سرزنش کم کاری سراغم می‌آمد اما فارغ از تمام خستگی ها و ناامیدی ها این نوشتن بود که تنهایم نمیگذاشت.معجزه‌ی نوشتن کار خودش را میکرد.
    جدا کردن نوشتن و بازنویسی کمک بزرگی برایم بود که ترس از نوشتن و خودسانسوری برایم کم‌تر و کمتر شود.
    خوشحالم در کشوری زندگی میکنم و هم‌وطنانی مثل شاهین کلانتری را دارم که تااین اندازه تاثیرگذار و دغدغه‌ی آموزش و رشد افراد را دارند.
    فقط میدانم حالا زندگی‌ام به دو بخش قبل‌از مدرسه‌نویسندگی و بعد‌ازآن تقسیم شده‌است.
    حالا میفهمم کلاسی که به عنوان تفریح و تنوع شروع کردم آغاز مسیری مقدس و باشکوهی‌است که دیگر نمیتوانم رهایش کنم.
    از امروز به بعد کار من محافظت از آتشفشان درونم هست تا هیچ گاه سرد و غیرفعال نشود.
    شاید هیچ‌گاه شمارا از نزدیک نبینم
    اما شما در ذهن رفتار و زندگی من جریانی توقف ناپذیر را به وجود آوردید و این مهم ترین دستاورد من از این کلاس است.
    هرچقدر بنویسیم بازهم دلتنگی‌های عصر پنجشنبه ول‌کنمان‌ نیست اما حالا نوشتن را داریم که هرلحظه دلتنگش میشویم و با چنگ و دندان از این دلتنگی محافظت میکنیم.
    چه معجزه‌ای بالاتر از اینکه با هربار نوشتن بیشتر دلتنگ و عاشقش میشویم.
    خیلی خوشحالم که در شروع مسیر کاری‌ام با قطار همیشه فعال مدرسه‌ی تویسندگی آشنا شدم. به امید سفرهای طولانی و پایان‌ناپذیر با شما و مسافران خوب مدرسه‌نویسندگی.

  15. سلام استاد بزرگ ومهربونم
    این نامه بهونه¬ای شد برای حرف¬زدن با شما. وحالا وقتشه که بگم. شاید هیچیش به نامه نبره اما مگر حتما باید کلمات قلنبه سلنبه به کار-برد که مشخص بشه دستی در نوشتن دارم؟ می¬خوام ساده بگم. البته نه اون ساده ای که از ارزش خارج باشه.
    نویسندگی برای من از یک جدایی شروع شد. جدایی از بخش بزرگی از زندگیم. توخوابم هم نمی¬دیدم انقدر بد شروع¬بشه. اما همیشه خودم رو تو ” مدرسهء نویسندگی” تصورمی¬کردم. یه پیچکم هنوز که هنوزه اون حاشیهء سمت راست ذهنم ازقاب زده بیرون. راستی مگر مدرسهء نویسندگی پیچک داره؟
    بگذریم. هنوز فیش پرداختی شهریهء کلاس اون روز رو دارم. چسبوندمش گوشهء کمدم میون اون همه ورق های “پنج دقیقه” که یادم نره.
    اون روزی که قرار بر این بود برای مصاحبه باهاتون تماس بگیرم هنوز با خودم به قطعیتی نرسیده¬بودم. اما می¬دونستم که مسیرم درسته. تا به حال چیزی که سهمم باشه رو انقدر واضح حس نکرده¬بودم. درست قبل از مصاحبه بود که یه لیوان آب گذاشته بودم کنارم. ساعتم رو گذاشته¬بودم روی زنگ و لحظه شماری می¬کردم. آخه وقتایی که استرس می¬گیرم جلوی نفسم گرفته¬میشه وآب می¬خورم. بعدش لیوان آب خیلی یهویی ریخت روی قالی. خرافاتی نیستم ولی ریختن آب رو به حساب شنیدن یه خبر خوش درنظر¬گرفتم. قبلش کتاب “کیمیاگر” توی پوست واستخونم نفوذ¬کرده¬بود واسهء همین بود که” زبان نشانه¬ها” به فکرم اومد. یادم نمیاد چندتا بوق خورد تا شما برداشتین.
    اما از این حجم متواضع بودن که با شمارهء خودتون تماس گرفته¬بودم تعجبم¬گرفت. اون روز جوری باهام صحبت کردین که از روی مهربونی بود. نه برای این¬که تبلیغ کار خودتون باشه. نه برای این¬که چند نفر دیگه رو ترغیب کنم که بیان. از همون اولش می¬دونستم که کلاس شما اونجوریا نیست. که دست چند تا از دوستاتو بگیری و با تعریف بیاری تو. وانگهی؛ به جز خودم و مامان و بابا کسی از نوشتنم خبر نداشت. بعدش که تلفن تموم شد حتی گریه¬کردم و بعید نیست اگر سجدهء شکر به جا آورده¬باشم.
    قبل تر که دانشجو بودم از طریق سرچ کلمهء “نویسندگی” باشما آشنا¬شدم. قرار بر این بود که کلاس نویسندگی شهر خودم روثبت نام کنم. البته در حد یه فکر پیش پا افتاده موند. که خداروشکر کرونا اومد و منم پی¬اش رو نگرفتم. البته بهشون وعده دادم که بعد از اتمام کرونا مراجعه می¬کنم. مثل تمام مغازه¬های شهر که بهشون قول¬دادم بعد از دور زدن برگردم وبخرم. و از اون دور زدن خیلی وقته که گذشته. (چشمک)
    خوب یادم میاد که درابتدا شما برای ما تو جلسهء صفرم از یک مسیر صحبت¬کردید و رفته رفته این مسیر رو به ما با تصویر نشون دادید: پازل نویسندگی.
    دلم نمیاد که جز به جز نظر ندم. باید بگم که نحوهء تدریس مطالب، اون هم با این حجم از تسلط و راحتی، بی نظیره.
    یادمه وقتی که از صفت ها حرف زدید گفتید ” به من نگویید ماه روشن است، به من روشنی ماه را نشان دهید”. حالا می¬خوام تعریفم رو از “بی¬نظیر بودن” بگم. شاید به این بهونه بخوام با کلمه بازی کنم.
    پاورپوینت¬هایی که برامون ارائه می¬دادید با اون بک گراند مشکی، با فونت بامزه، با نوشته های زرد و گاهی قرمز و سفید برای من جذاب بود. راستش خیلی تمیز و منظم بود و بهم آرامش می¬داد. با خودم فکر¬کردم شاید روانشناسی رنگ¬ها رو خوندید.
    تسلط همه جانبه همزمان به درس ها وصحبت کردن و کامنت ها، سروقت حاضرشدن، عقب نیوفتادن وپیوستگی، خیلی به کیفیت کلاس کمک می¬کرد. مطلب دیگری که چشم من رو روی این کلاس نگه¬داشت، توجه وفعالیت های گستردهء شما در فضاهای مختلف( اینستاگرام-کست¬باکس-تلگرام-سایت) بود. اون هم با کیفیت ونه نصفه ونیمه.
    لحن صحبت شما، مهربانانه خطاب کردن، میزان آرامش صداتون، شمرده شمرده حرف زدن بدون تپق همه گویای این بود که شما با بقیه استادا فرق دارین. نه که بخوام اغراق کنم. نه. مطمئنا وقتی خودت به خودت ایمان داشته¬باشی بقیه هم ایمان پیدا می¬کنن.
    هر زمان و هرهفته که از تمرین قبلی می¬گذشت متوجه ارتباطش با تمرین های پیشین می¬شدم. مثلا متوجه می¬شدم که چرا اول از 7 مرحلهء داستان صحبت کردین و در هفته¬های بعدی، داستان “مه دره و گرد راه” رو خوندیم. فکر می¬کنم اون لحظه ای که دونفر توی ماشین نشستن یک صحنه باشه که از زاویهء دید هردو شخصیت داره بیان می¬شه. و تلاقی این دو یعنی یک “صحنه”. و بعدش وارد بحث و تعریف صحنه می¬شیم.
    شما روش کتاب خوانی و مطالعه رو با مثال به ما یاد می¬دین. مثلا اینجوری نیست که گزارش وار و تیتر وار گفته بشه باید در مطالعه به جملات کوتاه توجه کرد. توصیفات را دید. صحنه¬ها را تشخیص داد. شما فهمیدن و کشیدن نقشه راه رو به خود ما می¬سپردید تا ابتدا چنین دیدگاهی برای ما شکل بگیره و سپس خودمون با مسیر خودمون آشنا بشیم. اینجاست که فهمیدم نویسندگی برای خودش “طریقت یادگیری” داره. و اول از هرچیزی “مشاهده” است که مهمه. بعدش مشاهده رو از کتاب” برهء گمشدهء راعی” یادگرفتیم.
    به خیلی نتیجه¬های دیگه از توالی تمرین¬ها رسیدم که از بحث این نامه خارجه.
    بعد از دوره با وجود برنامه 10هفته ای فهمیدم که چقدر برای رسیدن به این برنامه¬ریزی در دوره و ترتیب بیان مطالب، برنامه چیدین و منظم و مرتب چند بار بالا و پایینشون کردین. فقط بالا وپایین کردن نیست. فهمیدم که تجربهء چندساله است. این فوق العادس.
    خیلی از تمرین¬ها اجباری برای فرستادنشون نبود. خود این برمی¬گشت به این نکته که “روحیه خودسانسوری رو درونمون بکشیم وآزادانه بنویسیم.”
    توی کلاس شما هرچیزی دلیلی داشت. حتی همون لحظه ای که برای آلبوم نویسی، عکس های آلبوم خودتون رو د¬رآوردین و از موهاتون- که کاسه¬وار برش خورده¬بود- حرف زدین. و به شکل طنز آمیز. آموزش شما با خودتون آمیخته است. به شکلی که نفوذ کرده داخل وجودتون و عمق داره.
    راستش همین تفکری که شما نسبت به روز اول دانشگاه داشتین و از رفتن به دانشگاه منصرف شدین خیلی برای من جذاب بود. این حجم از شجاعت و به دنبال اون حمایتی که از سمت مادرتون شدین معنیش اینه که ما آدما دوست داریم که زندگی نامهء افراد موفق و خودساخته رو بخونیم. البته یه زندگینامهء خاکی و متواضعانه. نه پر از شعارهای موفقیت. یا مثلا صحبت از سن و سال و مجرد یا متاهل بودن و مواردی که به بقیه مربوط نیست.
    به دور از حاشیه بودن کلاس خودش یک امتیاز مثبت بود. این باعث شد که نوشتن به زندگی ما بیاد ونه فقط به قلم وکاغذ و لپتاپ منحصر¬بشه.
    نحوه ارتباط گیری شما با دانش آموزانتون( لایو-اینستاگرام- سایت شخصی- پادکست) خیلی خوبه.
    راستی یه چیزی هم بگم. توی کلیپی که از یوتیوب درمورد تمرین “کلمه برداری” دیدم متوجه چیزی شدم. البته این رو دوستانه می¬گم. نحوهء تسلطتون به صحبت کردن در حال حاضر بیشتر از قبله. یعنی توی اون ویدیو چند جایی نفس می¬گرفتین و توقفی ایجاد می¬شد. این به من فهموند که تمرین با خودش رشد میاره.
    شما مثل مشاورای کنکور به ما یک برنامهء از پیش تعیین شدهء خطی نمی¬دید. که از فلان تا فلان ساعت بخون. که اینکارو اونکارو انجام بده. شما به ما یاد می¬دین که “نقشهء منحصر به فرد خود”مون رو در مسیر یادگیری ترسیم کنیم. اون هم از جنس خود نوشتن.
    تو این دوره با وجود “قطعه نویسی” متوجه¬شدیم که هرچیز رو به بهانه¬ای برای نوشتن تبدیل¬کنیم و ضمنا “نوشتن راهی برای رسیدن به توسعه فردیه.”
    حالا فکر می¬کنم از طریق “صفحات صبحگاهی” هم بیشتر به این نکتهء مهم برسیم که “برون ریزی ذهنی چقدر به آرامش ما کمک میکنه.” این اسمش هست” نوشتار درمانی”.
    . ممنون که “نوشتن” رو با ما “زندگی” کردید. ما از کنارتون تکون نمی¬خوریم. امیدوارم ببینمتون استاد مهربونم. وبهتون افتخار می¬کنم.
    ^^سارا اعتمادزاده^^
    به تاریخ 30 مهر1400

  16. سلام
    هیچوقت فکر نمیکردم انقدر این ده جلسه کلاس مفید و خوب باشه و انقدر باعث پیشرفت و تغییرم بشه. من خودم تغییر نوشتنم رو قبل و بعد از کلاس میفهمم و این واقعا حالم رو خوب میکنه که تونستم انقدر پیشرفت بکنم.
    خیلی ازتون بابت زحمت هایی که کشیدید ممنونم

  17. سلام استاد
    منم آنه☺
    اون روز که توی گوگل داشتم در مورد نویسندگی سرچ میکردم و چشمم به مدرسه نویسندگی افتاد اولین چیزی که دلم افتاد این بود که ای کاش این واقعی باشه.یعنی اینقدر دور از ذهن بودین برای من و اعتراف میکنم که هیچوقت فکر نمیکردم اینقدر روحیات منو تعالی بدین و منو مصمم کنین برای نوشتن.
    خدا رو شاکرم که شما رو سر راه من قرار داد.
    استاد آموزش هاتون رو مثل یک کتاب بارها باید بخونم و توصیه های شما رو تمرین کنم البته به روش خودم 😊.
    من گاهی از جلسه چهارم به جلسه ی اول بر میگشتم گاهی یکی از جلسات رو بارها گوش کردم.از نوشته هام راضی نیستم ولی همچنان ادامه میدم و همچنان دانش آموزِ شما با
    باقی خواهم ماند.
    بسیار سپاسگزار زحماتتان هستم.

  18. سلام و درود و عرض خسته نباشید خدمت استاد عزیزم🌹
    خواستم بابت دورهٔ نویسندگی خلاق که خیلی فوق العاده بود از شما تشکر کنم.
    این کلاس اولین گام من بود برای شروع موفقیت در نوشتن و نویسندگی.
    بر این باورم که حتما موفق میشم و اگر به موفقیت برسم،کمک های شمارو هرگز فراموش نمیکنم.🙏❤️
    یک تشکر هم میکنم از خانوم اهل ایمانی بابت پیگیر بودن و کمک کردنشون🙏🌹

  19. سلام بهترین ها رو برای شما ارزو دارم چون مرادر مسیری راهنمایی کردیدکه بیست سال در حسرت ان چشم به افق خیالم دوخته بودم وروزهایی که فکر می کردم ارزوی نویسنده شدن برای من دیگر امکان نداردشما چراغ راه من شدید چون در نوجوانی فکر می کردم که بیست سالگی حتما نویسنده می شوم ودر سی سالگی دنیا را می گردم وهمه باازدواجم تبدیل به طبلی توخالی شد وارزویم بربادرفت وشما این حس رو در چهل سالگی به من دادید ومن از شما صمیمانه تشکر میکنم واز خداوند می خواهم که سلامت وشاد باشید در پناه خدا باشید

  20. هنوز باورم نمیشه توی این کلاس شرکت کردم. روزی که با این دوره آشنا شدم، داشتم با ناامیدی توی اینترنت برای پیدا کردن یک کلاس نویسندگی سرچ می کردم و اصلا تصور نمی کردم کلاسی در این سطح بالا برگزار بشه. واقعا فوق العاده بود استاد کلانتری عزیز

  21. سلام، خیلی خوشحال شدم با شما آشنا شدم، می خواستم بدونم دوره آنلاین با هزینه ای که گفتید شامل کل دوره میشه، یعنی چند وقت و چند جلسه، بعد اینکه آیا در دوره ها، چگونه نویسندگی ،شغل حرفه ای و همیشگی شود و راهکارهای کاربردیش گفته میشه

    1. سلام دوست عزیز
      ما هم از همراهی شما خوشحالیم.
      بله. هزینه کل دوره همین مقدار هست. توضیحات مربوط به تعداد جلسات و زمان هر جلسه هم ذکر شده.
      سرفصل‌ها رو هم میتونید از بخش‌های پایین‌تر مطالعه کنید.

    1. سلام الهه عزیز
      به امید خدا اگر بیماری کرونا فروکش کنه و شرایط مناسب باشه برای برگزاری جلسات حضوری این برنامه رو خواهیم داشت.

    1. باعرضسلام وادب
      من از بچگی خیلی به داستان نویسی علاقه دارم بعضی وقتا داستان های کوتاه برای بچه ها مینوشتم اما هیچ وقت درست و علمی این کار و شروع نکردم با درست نوشتن آشنا نیستم درواقع هیچ آشنایی ندارم.میتونم تو این کلاسا شرکت کنم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *